Skip to main content
Vraag

Verdwenen mappen terughalen in de KPN Webmail

  • 29 August 2024
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Sinds vorige maand zijn er een aantal mappen verdwenen…
De mappen hadden de naam: VVE, Auto, Familie, etc.
Verschillende oplossingen geprobeerd zoals:
Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Bovenstaande oplossing ziet er zo uit bij mij:



Heeft niet gewerkt, zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Of kunnen jullie kijken of de mappen nog ergens achter de mail staan?

@RPleijsier 

Kun je in jouw emailprogramma (dus niet de webmail) ook die mappen wel zien in een IMAP account ?

Kies in de webmail:  tandrad > instellingen > email > Wijzig IMAP abonnementen. Daar selecteer je welke mappen worden getoond (in de webmail).

Helpt dat ?


Welkom hier, @RPleijsier. Heb je dit kunnen testen?

Kun je in jouw emailprogramma (dus niet de webmail) ook die mappen wel zien in een IMAP account ?

 

Kun je daarnaast ook eens kijken of de mappen niet in de prullenbak of archief staan?


@RPleijsier

Je kunt ook proberen om het emailprogramma opdracht te geven om de IMAP mappen opnieuw te synchroniseren met de KPN webmail.

@Erik van KPN

Naast de eerder gemelde 2 sorteer foutjes heeft de KPN webmail software af en toe ook nog wel "problemen” om de mappen juist weer te geven. Met name als men mappen gaat aanmaken, verplaatsen en verwijderen. Dan “snapt” de software niet helemaal wat de gebruiker nu precies wil en dan heeft de webmail zo “zijn eigen ideeen” wat er wel en niet mogelijk is, dan weigert de webmail (tijdelijk (???)) een aantal handelingen.

Ook had/heeft de webmail dan moeite om mappen alleen in het nederlands weer te geven. Dan zie ik bijvoorbeeld een map genaamd “Trash” en ook tegelijkertijd de map “Prullenbak”. 

In dat opzicht komen de problemen van @RPleijsier mij (redelijk) bekend voor.

Is het al bekend wanneer de nieuwe webmail software door de KPN gaat worden gebruikt/uitgerold ?


Mappen in zowel Nederlands als Engels is iets dat veelal gebeurd als je ook een mailprogramma gebruikt. Die gebruiken onder water vaak Engels. En dat is dan wel hetzelfde, maar ook weer niet helemaal en dan krijg je er twee in de weergave.

 

​​​​​​Is het al bekend wanneer de nieuwe webmail software door de KPN gaat worden gebruikt/uitgerold ?

Niet bekend, maar verwacht ik dit jaar niet meer. 


Reageer