Skip to main content

In de Primafoonwinkel in Delft zei men mij dat email met achternaam hetnet.nl verdwijnt. 

Vraag: per wanneer verdwijnt dit? Wat is het alternatief? De gevolgen, ik moet een nieuwe email aanmaken. Liefst bij KPN. Wat zijn de mogelijkheden? En de kosten? 

In de Primafoonwinkel in Delft zei men mij dat email met de achternaam hetnet.nl verdwijnt. 

Vraag: per wanneer? wat is het alternatief? Hoe te installeren? Gebruiksaanwijzing? 

 


Hallo @taxidriver ,

Daar is niets over bekend gemaakt. Dus kun je er vanuit gaan dat je het e-mailadres de komende tijd nog gewoon kunt gebruiken. 

Los daarvan kun je bij KPN nog veel meer (oude) e-mailadressen gebruiken. Denk dan aan deze varianten:   

  • @kpnmail.nl

  • @kpnplanet.nl

  • @planet.nl

  • @wxs.nl

  • @hetnet.nl

  • @freeler.nl

  • @snelnet.net

  • @on.nl

  • @onsbrabantnet.nl

  • @onsmail.nl

  • @onsnet.nu

  • @onsneteindhoven.nl

  • @onsnetnuenen.nl

  • @xs4all.nl

  • @telfort.nl

  • @tip.nl

  • @tiscali.nl

  • @tiscalimail.nl

Daarnaast zijn er nog meer mogelijkheden als alias. Maar dat is verder jouw vraag niet. 


Volgens mij bestaat de primafoon al erg lang niet meer dua ik ben benieuwd welke winkel u bedoeld. Het @hetnet.nl domein verdwijnt niet, zo lang u een abonnement heeft bij KPN zal u uw emailadres kunnen behouden.


Daarnaast zijn er nog meer mogelijkheden als alias. 

Ik ben benieuwd @Noordzee , ik leer graag bij.

 


De winkels heten al 14 jaar “KPN Winkel”.

Maar de naam Primafoon heeft 25 jaar bestaan dus onder wat ouderen zal het zijn blijven hangen.

@ hetnet.nl blijft voor e-mailadressen gewoon beschikbaar. Als je tenminste bij kpn blijft. Andere providers hebben die extensie niet en mogen 'm niet gebruiken.


De winkels heten al 14 jaar “KPN Winkel”.

Maar de naam Primafoon heeft 25 jaar bestaan dus onder wat ouderen zal het zijn blijven hangen.

Ik ga ook nog steeds naar de Boerenleenbank en de Bondsspaarbank en heb nog een rekening bij de Postgiro en ben klant bij de PTT @PeterG 😀😁😂


 

Ik ga ook nog steeds naar de Boerenleenbank en de Bondsspaarbank en heb nog een rekening bij de Postgiro en ben klant bij de PTT @PeterG 😀😁😂

Om voor eens en voor altijd af te komen van die oude namen stem ik bij de komende verkiezingen op een politicus die 'vooruitgang' wil: Dries van Agt! 😂


Oeps. Net een maandje te laat, @Piet vd Vooren .

https://www.google.com/search?q=dries+van+agt


Daarnaast zijn er nog meer mogelijkheden als alias. 

Ik ben benieuwd @Noordzee , ik leer graag bij.

 

Haha, dat heeft wjb jou eerder vandaag al uitgelegd: 

 


Hallo @taxidriver ,

Daar is niets over bekend gemaakt. Dus kun je er vanuit gaan dat je het e-mailadres de komende tijd nog gewoon kunt gebruiken. 

Los daarvan kun je bij KPN nog veel meer (oude) e-mailadressen gebruiken. Denk dan aan deze varianten:   

  • @kpnmail.nl

  • @kpnplanet.nl

  • @planet.nl

  • @wxs.nl

  • @hetnet.nl

  • @freeler.nl

  • @snelnet.net

  • @on.nl

  • @onsbrabantnet.nl

  • @onsmail.nl

  • @onsnet.nu

  • @onsneteindhoven.nl

  • @onsnetnuenen.nl

  • @xs4all.nl

  • @telfort.nl

  • @tip.nl

  • @tiscali.nl

  • @tiscalimail.nl

Daarnaast zijn er nog meer mogelijkheden als alias. Maar dat is verder jouw vraag niet. 

@xs4all.nl

@demon,nl

@12move.nl


@taxidriver 

Als je een nieuw emailaccount wil maken bij de KPN kan dat alleen nog maar met het domein @kpnmail.nl Daar kun je wel - als een alias - een emailadres aanhangen met een domeinnaam dat in bezit is van de KPN. En daar valt “@hetnet” ook onder. Dus een "@hetnet.nl” emailadres kun je dus gewoon blijven gebruiken.


De winkels heten al 14 jaar “KPN Winkel”.

Maar de naam Primafoon heeft 25 jaar bestaan dus onder wat ouderen zal het zijn blijven hangen.


Mijn lieve moeder zegt ook nog weleens “de PTT”, als ik probeer duidelijk te maken dat het KPN is, zegt ze: “je begrijpt precies welke winkel (bedrijf) ik bedoel, toch?!” 😬🫣😅

Een hoop antwoorden vanuit de community, @taxidriver: jouw @hetnet e-mailadres kun je gerust blijven gebruiken! Ik ben wel nieuwsgierig naar de aanleiding van deze vraag (en het onjuiste antwoord van mijn collega in de winkel)…

 

Liefst bij KPN. 

🤗💚


In onze familie spreken wij nog in oude termen. Of je nu Primafoonwinkel zegt, of KPN winkel … 

Wat maakt het uit?! wij weten wat er bedoeld wordt. En dáár gaat het om.

Dat noem ik nu woorden... en de rest mag je er zelf bij bedenken.  


Reageer