Skip to main content

Bij het ongewild overgaan van mijn Telfort account naar KPN Webmail  zijn al mijn in mappen opgeslagen e-mails verloren gegaan, ook hele belangrijke. Is daar nog iets aan te doen ?

 

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @tomsofie , de webmail is niet veranderd na de migratie naar KPN, want de webmailsoftware was al veel eerder aangepast.

Ik zou even bij de instellingen kijken of al die mappen nog wel aangevinkt staan:

klik op wijzig imap abonnementen en plaats daar waar nodig de vinkjes.

Verder is het verstandig altijd de mail op een eigen systeem op te slaan en waar nodig uit te printen.

Alleen op ‘the cloud’ vertrouwen is niet verstandig.

 


Nee helaas is alles blanco. Ben niet zo handig en heb eigenlijk niet beseft dat ik alles in the cloud op heb geslagen. Dat was eerder ook niet zo, maar ongevraagd ga je van de een naar de andere provider en opeens was het webmail. Toen had er een belletje moeten gaan rinkelen maar helaas.

Geen idee trouwens hoe ik dat dan moet opslaan? Heb je misschien een tip

Bedankt


Hallo @tomsofie , de webmail bestond bij TFT ook al en is in feite niets anders dan een afspiegeling van de mailserver van KPN waar alle mails op bewaard worden.

Als je, zoals ik, alleen de webmail van KPN gebruikt, kun je na opening van de ontvangen mail deze opslaan op je eigen computer en eventueel uitprinten.

Als je binnen de webmail een mail geopend hebt kun je naast het woord verwijderen] op een vakje met 3 streepjes klikken, dan rolt er een menu uit en dan klik je op >opslaan als bestand] en dan staat het op he eigen computer.

 

 


Hallo JanD

Bedankt voor je antwoord daar heb ik wat aan ! Ook zal ik belangrijke dingen voortaan uitprinten.