Skip to main content
Ik wil een email-alias van mijn account verplaatsen naar een andere email account van ons abonnement. Wie kan mij daarbij helpen?
Goedemiddag @RvR. Welkom op het forum. Ik zal voor jou uitzoeken of het mogelijk is om een e-mail alias verplaatst kan worden naar een andere e-mail account. Zou je daarvoor je gegevens willen achterlaten op het KPN Forum profiel? Verder zou ik je willen vragen om in een privébericht aan te geven welke alias je graag zou willen verplaatsen. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld. Ik hoor graag van je!
In principe zou het moeten gaan met een paar stappen:

logon met je kpnID;

ga naar producten / Informatie en Intellingen / email wijzigen

verwijder het alias bij het ene account,

ga naar het andere account en voeg het alias toe.



Zou moeten werken!
Beste Andre,

Dat werkt waarschijnlijk wel voor emailadresen in het @kpnmail.nl domein.

Het emailadres van de alias wat ik wil verplaatsen is er één in het @hetnet.nl domein. email adressen in @hetnet.nl domein zijn niet meer aan te maken als alias.
Geprobeerd? Ik heb een .planet account daarvoor lijkt het te werken, via Mijn.kpn. Uiteindelijk is ieder .hetnet account ook aan te passen door mijn kpn, stuur maar eens een mail (vanuit gmail of outlook.com) naar het hetnet mailadres, maar geef dan als mail domein @kpnmail.nl op. Gegarandeert komt die op he hetnet account aan! Alle door KPN overgenomen mailadressen werken zo (@wxs, @hetnet etc)
Geprobeerd heb ik het nog niet omdat bang ben de betreffende alias kwijt te raken waardoor de mail voor de alias niet meer aan komt.

Het volgende is de situatie. Met voorbeeld emailadressen.

Account met primair-emailadres: voorbeeld@hetnet.nl heeft een alias met naam: naamabc@hetnet.nl .

Deze alias wil ik verplaatsen naar emailaccount met primair-emailadres: naamabc@kpnmail.nl. Aanmaken van een alias met xxxxx@hetnet.nl kan niet meer.

Zoals jij het stelt zou met het verwijderen van de alias naamabc@hetnet.nl van account voorbeeld@hetnet.nl de aan dit adres gerichte mail dan aan moeten komen op het andere account met emailadres naamabc@kpnmail.nl. Mij lijkt het vreemd dat door het verwijderen van een alias op het ene account de daarvoor bestemde mail aankomt op een ander account omdat de naam voor het domein gelijk is.
Beste @RvR

Heb je al gereageerd op het bericht van Moderator Vikash ?

Voor mij heeft ook recent een moderator zonder problemen een HetNet alias verplaatst.
Zo staat het er niet. Ieder mail adres gekoppeld aan een account heeft (tenminste bij mij) een naam met een nummer. Voorbeeld XXXXX01@kpnmail.nl. Een tweede is XXXXX02@kpnmail.nl. Bij mij staan er geen XXX maar een deel van mijn naam.

Controleer maar wat je eigen situatie is.



Verplaatsen: naamabc@hetnet.nl is gekoppeld aan een primar adres (XXXXX01?). Ontkoppel het en koppel het daarna aan XXXXX02.



Volgens mij kan ik nog steeds een alias koppelen met @planet.nl in de naam, net geprobeerd en het werkt,hier beneden staat wat anders:



Account met primair-emailadres: voorbeeld@hetnet.nl heeft een alias met naam: naamabc@hetnet.nl .

Deze alias wil ik verplaatsen naar emailaccount met primair-emailadres: naamabc@kpnmail.nl. Aanmaken van een alias met xxxxx@hetnet.nl kan niet meer.



Wat er moet staan is een PRIMAIR adres met @hetnet.nl kan niet meer! Koppelen aan een primair adres kan wel
Bedankt voor het achterlaten van een privébericht. Het is inmiddels gelukt om deze alias te verplaatsen naar een andere e-mail account. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden.