Skip to main content

Als oud XS4ALL abonnee en nieuw KPN klant mis ik een kleine feature in de Webmail van KPN die XS4ALL webmail wel heeft.

Op de inlogpagina van XS4ALL webmail staat rechts van het wachtwoord invoerveld een knopje om de ingevoerde tekens van het wachtwoord te laten zien.

Hier maakte ik bij XS4ALL veel gebruik van en ik mis dit op de inlogpagina van KPN webmail.

Kan KPN deze feature toevoegen aan hun inlogpagina?

Goed idee, ik hoop dat een moderator dit snel op zal pakken.


Je kan nog steeds inloggen op de ‘geel zwarte’ pagina… je word doorgelinkt, geen idee waarom dat geen functionaliteit is bij KPN Webmail. Wel een goede optie, trouwens! 

 


Wel een beetje onveilig. Een vreemde die even snel achter je laptop zit kan zo heel gemakkelijk je wachtwoord achterhalen en dat gebruiken om later in te loggen vanaf z'n eigen systeem. 


Wel een beetje onveilig. Een vreemde die even snel achter je laptop zit kan zo heel gemakkelijk je wachtwoord achterhalen en dat gebruiken om later in te loggen vanaf z'n eigen systeem. 

Nee, natuurlijk niet, dat kan alleen terwijl dat wachtwoord door jou ingegeven wordt.

Zie bijvoorbeeld het inloggen met jouw KPN ID, daar heb je die functionaliteit ook.

En ook bij andere organisaties wordt dit veel gebruikt.


Om in te loggen op het forum staat het wachtwoord er bij mij al.

Dat komt daar automatisch te staan zodra de pagina geladen word omdat het opgeslagen is. Een vreemde hoeft dus alleen maar ff op het knopje "Tonen" te klikken om het te zien.


En bij webmail staat er toch ook zo'n tekentje?

 


Om in te loggen op het forum staat het wachtwoord er bij mij al.

Dat komt daar automatisch te staan zodra de pagina geladen word omdat het opgeslagen is. Een vreemde hoeft dus alleen maar ff op het knopje "Tonen" te klikken om het te zien.

als dat zo ingesteld is ja dat wachtwoord “onthouden” doe ik alleen op apparaten die ik moet unlocken met gezicht scan of vinger scanner of ww

gebruik dit nooit op een apparaat zonder wachtwoord enz.


En bij webmail staat er toch ook zo'n tekentje?

 

In de mobiele versie niet.

 


En bij webmail staat er toch ook zo'n tekentje?

 

Bij mij staat dat tekentje er niet, zowel niet op de desktop pc (Firefox) als op de iPad.

 

Maar ik sla dan ook geen wachtwoorden op in de browser.


Hi @Glamdring, een heel goed idee! Ik ga hiervoor een verbetervoorstel indienen. Wie weet komt deze functie in de toekomst beschikbaar. 😊 


Dank! @Denise_