Skip to main content

sinds enkele dagen werkt verzenden van e-mail vanuit outlook (lijbrandt.nl pop -account) niet meer.
Na aanpassen van Versleutelingsmethode voor Uitgaande e-mail van “Automatisch” naar "Geen” werkt verzenden wel weer. Als ik Versleutelingsmethode op weer op “Automatisch” komt de melding “Er is iets mis gegaan en uw accountinstellingen zijn niet opgeslagen in Outlook. Probeer het opnieuw”.

Uitschakelen van windows defender en/of Avira Security heeft geen effect.

Iemand een idee hoe ik mail wel weer versleuteld kan verzenden ?

 

 

 

Hallo @WCVe 

 

Als je onderstaande instellingen gebruikt werkt het dan wel?

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam:  e-mailadres invullen
Wachtwoord: e-mail wachtwoord invullen

 

In outlook hoef je trouwens alleen het vinkje te zetten bij: Gebruik dezelfde aanmeldingsgegevens voor verzenden van mail

en hoef je dus niet nog eens apart de inloggegevens voor uitgaande mail in te vullen.


aangepaste instellingen voor server en poort werken alleen zolang ik voor Versleutelingsmethode “Geen” selecteer. Wanneer ik daar iets anders kies en de instellingen opsla komt de foutmelding “Er is iets mis gegaan en uw accountinstellingen zijn niet opgeslagen in Outlook. Probeer het opnieuw”.


Welk OS gebruik je en welke versie daarvan, b.v. Windows 7, 8, 10 of 11?

Welke versie outlook heb je?

Kan je afbeeldingen plaatsen van je mail instellingen, wel even je e-mailadres weghalen uit de afbeeldingen.


Editie    Windows 10 Home
Versie    21H2
Installatiedatum    ‎14-‎4-‎2021
Build van besturingssysteem    19044.2006
Ervaring    Windows Feature Experience Pack 120.2212.4180.0
 

Deze instelling werkt

Deze instelling geeft de foutmelding “Er is iets mis gegaan en uw accountinstellingen zijn niet opgeslagen in Outlook. Probeer het opnieuw” als ik op “Volgende” druk.


Vul bij uitgaande mail dan eens in smtp.kpnmail.nl en poort 587 en versleuteling TLS

En verificatie aan laten staan, zoals in je laatste afbeelding.


geeft dezelfde foutmelding (had ik gister ook al geprobeerd). Als ik “geen” selecteer voor versleuteling en smtp.kpnmail.nl en poort 587 dan wordt het wel opgeslagen.


Probeer eens poort 465 en versleuteling SSL.

 

Als dat ook niet werkt lijkt het mij dat het aan outlook of het outlook profiel ligt.
 


Helaas, zelfde foutmelding.
Ben ook bang dat het ergens anders aan ligt. Enig idee hoe ik het outlook profiel kan herstellen ? Outlook opnieuw installeren ?


Je kan eerst proberen om outlook (office) te verwijderen en opnieuw te installeren, je instellingen zouden dan behouden moeten blijven (voor de zekerheid wel eerst een backup maken van je mails).

 

Werkt dat niet dan kan je het outlook profiel verwijderen en opnieuw aanmaken.

Als je het outlook profiel verwijdert dan worden alle mail accounts verwijderd, als je de mails wilt bewaren zal je ze eerst moeten exporteren, via Bestand → Opties → Geavanceerd en dan Exporteren naar een pst bestand, dat bestand kan je dan later weer importeren.

Het outlook profiel kan je als volgt verwijderen en opnieuw instellen:

 

Als jouw Lijbrandt account niet het hoofdaccount is zou je ook de optie E-mailaccounts kunnen kiezen en dan alleen het Lijbrandt account verwijderen, dan outlook herstarten en het account weer toevoegen.

 

Anders kan je het hele profiel verwijderen:

 

Als je outlook daarna afsluit en weer start vraagt outlook om een nieuwe profiel naam, daar kan je dan weer Outlook intypen.

Vervolgens kan je het Lijbrandt account opnieuw instellen.


Bedankt zover, ga ik proberen.