Skip to main content

Hier het zelfde probleem versturen via mobiel lukt wel, maar via vaste PC sinds een aantal dagen niet meer. De ‘truc’ met antivirus uitzetten (wat ik een dubieuze ‘oplossing’ vind) lijkt me niet de juiste route, zeker omdat het eerst wel werkte. (waar en hoe zet je de antivirus uit?) 

Zijn er nog meer oplossingen? tips? ideeën?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

@Michielllll 

Probeer eerst eens of met het (tijdelijk) uitzetten van het anti virus programma de email wel verzonden wordt. Het antivirus programma moet je gewoon (tijdelijk) kunnen uitzetten.

Kun je het anti virus programma niet zo instellen dat het niet “ingrijpt” bij het versturen maar wel bij het ontvangen van email ? Het versturen is een kleiner probleem omdat de afzender bekend is en je die vertrouwt (d.w.z. jijzelf).


Dank @Willy22 . Toch maar eens een poging gewaagd om de virusscanner voor uitgaande SMTP-server uit te zetten en nu werd de uitgaande map verstuurd.

 

Vermoed dus dat (AVG in mijn geval) iets heeft geupdate dat de uitgaande mail voor problemen zorgt. Wellicht dat bij een nieuwe update ook de uitgaande mail weer gescand kan worden. 


Hoi @Michielllll. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw virusscanner jouw uitgaande mail blokkeert. Goed om te lezen dat je zelf al een oplossing hebt gevonden voor dit probleem en ik hoop ook dat dit in de volgende update van jouw virusscanner wordt meegenomen.


@Michielllll 

Ik vermoed dat hier AVG in de fout gaat. Er waren hier op het forum al eerder problemen/klachten over AVG. Misschien helpt het opnieuw installeren van het AVG programma ?