Skip to main content

Sinds een aantal dagen kan ik met outlook geen mail meer verzenden.

Ik gebruikte de SMTP.xmsnet.nl als server. Is er iets veranderd?

Hallo @JohnvdBr 

 

Die servernaam wijst naar dezelfde server als van kpnmail.

Misschien is er wat gewijzigd waardoor het nu niet meer werkt, maar je kan sowieso beter de nieuwe instellingen gebruiken, die kan je vinden op deze pagina, de instellingen die je moet gebruiken staan iets naar beneden onder Overzicht mailserver instellingen.

Waarschijnlijk moet je dus de servernamen, poorten en authenticatie instellingen aanpassen in jouw mailprogramma.


Allemaal al geprobeerd. Zelfs met smtp.kpnmail.nl met kpn inlog ipv webmailinlog.

Niets werkt.


Werkt wel op tablet en telefoon maar op laptop niet. Ook na uitzetten firewall.


Dus via webmail kan je wel probleemloos inloggen en mail ontvangen werkt ook maar alleen verzenden lukt niet?

Dit vinkje heb je ook gezet?:

 

Mocht dat het ook niet zijn, plaats dan afbeeldingen van jouw instellingen (wel even het gedeelte voor het @ van je emailadres  wegpoetsen).


Webmail werkt prima. Via outlook alleen niet. Instellingen staan hetzelfde als tablet dus ligt aan outlook of pc.


Antivirus uitgezet en hij verstuurt. Lek gevonden


Mooi dat je erachter bent.

Eigenlijk meer een verstopping dan een lek 😄


Beste John, 

 

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Ook na het uitzetten van antivirus en opnieuw starten van Outlook 2019 werkt het bij mij. Bedankt!

Volgende vraag: Ik werk met Avast Antivirus Premium. Heb jij een oplossing gevonden om aan te geven hoe je iets kunt versturen zonder iedere keer je antivirus uit te zetten? M.a.w. wat in het AntiVirus blokkeert de uitgaande post? 

Ik hoor graag van je en bedankt voor jouw gegeven oplossing! 

Groet, Frank


Beste John, 

Ik ben zelf natuurlijk ook aan het zoeken geweest en heb de oplossing in mijn Avast gevonden. Je hoeft niet te reageren, het werk weer. Voor anderen:

In mijn geval werk ik met Avast en dat betekent dat er verschillende schilden actief zijn. Ik ben via
(aug 2022) Menu - Instellingen - Bescherming - Belangrijkste schilden -  Schildinstellingen configureren - E-mailschild - en ik heb het vinkje weggehaald bij ‘uitgaande e-mail (SMTP) scannen’Â