Skip to main content

Hallo,

ik heb nog een 12move mailadres, sinds enige tijd kan ik niet meer versturen, alles komt terug.

Melding:

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of itsrecipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:  pe*****e@zonnet.nl    host mx.spamexperts.com [154.59.104.23]    SMTP error from remote mail server after end of data:    550 Sender's policy prohibits this message: Reject

===================

Andere melding:

Action: failedFinal-Recipient: rfc822;ct*****r@gmail.comStatus: 5.0.0Remote-MTA: dns; gmail-smtp-in.l.google.comDiagnostic-Code: smtp; 550-5.7.26 Unauthenticated email from 12move.nl is not accepted due to domain's 550-5.7.26 DMARC policy. Please contact the administrator of 12move.nl domain 550-5.7.26 if this was a legitimate mail.

Het lijkt erop dat ergens een spamfilter oid dit structureel tegenhoudt. Ook simpele testberichtjes.

Waar moet ik de oplossing zoeken?

Groet,

Pinkels

Hallo ​@Pinkels 

Het lijkt erop dat je de verkeerde server hebt ingesteld om mails te versturen, je moet deze instellingen gebruiken voor een 12move.nl e-mailadres:

Hallo Gesp,

Is dat dan veranderd? Ik kon al jaren gewoon mail versturen, en dan nu opeens niet meer? Beetje vreemd.

Ik zal het aanpassen, hoop op goede afloop.

Thnx anyway.

Hallo Pinkels,

Dat komt omdat de beveiliging steeds strenger wordt vanwege alle spam en phishing mails die verstuurd worden, mailen via een server die niet geautoriseerd is voor het domein (@12move.nl) werkt nu niet meer.

Je kan er in dit artikel van alles over vinden:

Hoi GeSp,

ik heb alles een beetje opnieuw ingevoerd, nu komen mijn testmails wel weer gewoon aan. Ik heb onderstaande instellingen en mail gaat gewoon weg. TLS en poort 587 werkten toch niet……… Misschien kan ik een tijdje vooruit tot de volgende aanscherping.

In ieder geval bedankt.

Pinkels

Hoi Pinkels,

I.i.g. fijn dat het nu weer werkt voor jou.

Poort 465 is ook een beveiligde verbinding met in principe dezelfde beveiliging als via poort 587, wat dat betreft maakt dat dus niet zoveel uit.
Ik heb wel vaker gezien dat het bij de oudere maildomeinen niet werkt met poort 587 maar wel met 465 en dat is best wel vreemd omdat KPN aangeeft op die mailinstellingen pagina dat het wel zou moeten werken.

Misschien kan ​@Dennis ABD of 1 van zijn collega's daar nog eens naar kijken of uitleggen waarom dat is?

Dat is een instellings dingetje of de client die geen StartTLS ondersteund denk ik zo. Ik zie in de screenshots ook niet dat er StartTLS gekozen is. Ons mailplatform ondersteund het wel gewoon.

Dat is een instellings dingetje of de client die geen StartTLS ondersteund denk ik zo. Ik zie in de screenshots ook niet dat er StartTLS gekozen is. Ons mailplatform ondersteund het wel gewoon.

De mailprogramma’’s waarin ik dat zelf mee heb ondervonden waren gewoon courante versies van Outlook en de op dat moment nieuwste versie van Thunderbird, 587 StartTLS werkte daarin niet en 465 SSL/TLS wel.

Reageer