Skip to main content
Ik maak gebruik van hetnet en stuur de berichten door via IMAP naar outlook op mijn PC en mijn mobiel.

Nu blijkt dat er sinds enekele maanden berichten van vertrouwde afzenders in de unwanted map op de hetnet webmail terechtkomen. In outlook heb ik geen unwanted map dus ik zie de berichten niet verschijnen. Ik heb het idee dat deze map pas sinds enkele maanden actief is.

Vraag;

Hoe kan ik de unwanted map ook zichtbaar maken in outlook?

Als dit niet mogelijk is; kan de map unwanted verwijderd worden?
Hoi @Bart999 . Ik heb dit topic gevonden: https://forum.kpn.com/e-mail-10/map-unwanted-naar-postvak-in-441270

Misschien is dat voor jou de oplossing? Hier wordt uitgelegd hoe je een filter kan maken. Laat je weten of je hier iets aan hebt?
Het blijkt dat de unwanted map niet aangemeld was als IMAP-map, hij is nu dus weer zichtbaar in outlook.

Ik heb nu dus zowel een spam-map als een unwanted-map, ik kan de spam-map niet afmelden voor IMap in outlook.

Is er een andere mogelijkheid om één van de twee mappen te verwijderen?
De map unwanted is door een mail programma of anti virus software aangemaakt, de spam map is waar door ons als spam aangemerkte mail terecht komt. Een mail filter, zoals Ewin aangeeft, kan werken. Je kan ook je mail programmatuur onderzoeken om te zien welke software deze map aangemaakt heeft en die functionaliteit uitzetten.
Dat is vreemd Dennis,

Er zijn berichten van vertrouwde afzenders in de unwanted map op de hetnet webmail terechtgekomen.

In outlook had ik geen map unwanted.
Het hoeft Outlook niet te zijn, het zou ook een telefoon of tablet kunnen zijn. Er zijn steeds meer apparaten welke zich op interessante manieren met de mailbox bemoeien.
@Bart999 Heb je iets gehad aan de adviezen? Kon je nog achterhalen wie of wat die unwanted map heeft aangemaakt? Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Ha Erwin,



Geen flauw idee hoe die unwanted map is ontstaan.

Ik werk op mijn mobiel en mijn pc met outlook, ik heb die mappen niet (bewust) aangemaakt.
Ai, dat blijft dan een mysterie. 😞 Kun je wel iets met het advies van dat filter?
Dat is inderdaad de work-around ;-)

Ik ga die binnenkort instellen.
Top! Dan ben ik gerustgesteld 😉
Op 3 april heb ik een aantal vertrouwde mails doorgestuurd als bijlage naar e-mailadres abuse@kpn.com en naar samples@kpnmail.nl .

Nu krijg ik nog steeds van deze, en andere, vertrouwde afzenders mail binnen in de unwanted map.

Wat te doen?
Ai. Daar loop ik zelf een beetje vast, @Bart999

@Dennis ABD : Heb jij misschien nog een ingeving? 🙂
Google to the rescue. De Unwanted folder lijkt gebruikt te worden door de spam filtering op Samsung telefoons. Zie hier een (engelstalige) post over dit onderwerp: https://support.mozilla.org/en-US/questions/1152611
Ik heb de spam-lijst gecontroleerd, de vertrouwde adressen kwamen er niet in voor.

Vervolgens heb ik de betrokken mails in een andere map geplaatst (niet postvak in) en daarna de unwanted map verwijderd.

Resultaat; unwanted map is verwijderd en de betrokken mailtjes ook.....

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Samsung die map weer aanmaakt.....

(en of ik die verwijderde mailtjes dan ook weer terugkrijg 😉 )
Het mysterie van de unwanted map lijkt dankzij @Dennis ABD wel ontrafelt 😉 Daar ben ik blij om 🙂