Skip to main content
Beantwoord

Verwijderd emailadres opnieuw invoeren

• December 22, 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

i.v.m problemen met versturen van mail op een Ipad heb ik het emailadres van mijn vrouw verwijderd.

als ik het nu opnieuw invoer dan krijg ik de melding dat het opgegeven emailadres niet beschikbaar is

Is dat op te lossen?

het betreft het emailadres : ***

Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@Dick9405, welkom hier!

Je geeft aan dat je het mailadres verwijderd hebt. Nu heb ik, aan de hand van het mailadres, gelijk even gekeken. En het blijkt dat je het mailadres in z'n geheel hebt verwijderd. Het is opgeheven. Dat betekent dat je hem opnieuw zult moeten aanmaken, zoals WMG ook al benoemt.

Dit doe je door met je KPN ID in te loggen op email.kpn.com. Klik dan onderaan op het blauwe plusje. Dan kun je het mailadres weer opnieuw aanmaken.

Na verwijderen zit er altijd een reservering van zes maanden op een mailadres. In die periode kan het adres nog niet opnieuw gebruikt worden. Maar omdat ik dit toch voorbij zag komen heb ik die reservering er alvast afgehaald. Dus je kunt dit adres nu ook direct weer aanmaken. Na het aanmaken kun je hem ook weer invoeren op de iPad.

3 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

@Dick9405 

Jazeker. Bel met de KPN klantenservice ( tel. 0800 - 0402 ) of maak een “terugbelafspraak” ( https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community ).

Vraag dan om de reservering op dat emailadres te verwijderen. Daarna kun je het emailadres weer aanmaken in “Mijn KPN".

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 22, 2025

Hoi ​@Dick9405, welkom hier!

Je geeft aan dat je het mailadres verwijderd hebt. Nu heb ik, aan de hand van het mailadres, gelijk even gekeken. En het blijkt dat je het mailadres in z'n geheel hebt verwijderd. Het is opgeheven. Dat betekent dat je hem opnieuw zult moeten aanmaken, zoals WMG ook al benoemt.

Dit doe je door met je KPN ID in te loggen op email.kpn.com. Klik dan onderaan op het blauwe plusje. Dan kun je het mailadres weer opnieuw aanmaken.

Na verwijderen zit er altijd een reservering van zes maanden op een mailadres. In die periode kan het adres nog niet opnieuw gebruikt worden. Maar omdat ik dit toch voorbij zag komen heb ik die reservering er alvast afgehaald. Dus je kunt dit adres nu ook direct weer aanmaken. Na het aanmaken kun je hem ook weer invoeren op de iPad.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

@Dick9405 

Maar dan ben je wel alle email kwijt die in dat account stonden. Dat is de consequentie van dat verwijderen van dat account.