Skip to main content

Mijn primair e-mail adres wil ik verwijderen en na het verwijderen wil ik een nieuw e-mail adres aanmaken. En dat kan dan weer mijn primair e-mail worden. Dat lukt op de een of andere manier niet. Ik heb twee e-mail adressen dus waarom kan ik niet tijdelijk van primair e-mail wisselen en dan een van de twee e-mail adressen verwijderen zodat ik een nieuwe kan aanmaken. En dat wordt dan weer mijn primair e-mail adres. Ik wil geen aliassen aanmaken.

Hallo @Jasper_304 

Je primaire e-mailadres/account kan je niet verwijderen. Je hele overeenkomst met KPN is daar aan “opgehangen” en daar onverbrekelijk mee verbonden. Alleen door je hele contract met KPN op te zeggen kom je “ervan af”.

Je hoeft het primaire adres niet te gebruiken. Je kan via MijnKPN nog 4 extra e-mailaccounts aanmaken en (mocht je dat toch willen) in elk account nog 10 aliassen.

Op de KPN website via deze link wordt uitgelegd uit hoe je dit kunt doen.


Hey Jasper, goede vraag. Ruud geeft er al antwoord op. Het is niet mogelijk om het hoofd e-mailaccount te verwijderen. Met de overige accounts kun je verder doen wat je wilt. Het is verder ook aan jou zelf welk e-mailadres je verder gebruikt. Dat wil zeggen, je hoeft het hoofdaccount niet te gebruiken als je die niet wilt gebruiken. Als je niet genoeg hebt aan de 4 extra mailaccounts die je nog kunt aanmaken, dan zou je nog wel kunnen overwegen om een alias toe te voegen aan het hoofdaccount. Dat alias kun je vervolgens dan ook prima gebruiken om in te loggen op de webmail of om in te stellen in een mailprogramma zodat je alsnog niets van doen hebt met dat hoofdaccount.