Skip to main content

Ik heb een emailpakket van xs4all. Dit is onlangs overgezet naar kpn. Nu wilde ik een kpn-mailaccount aanmaken. Op de betreffende pagina in mijnkpn zag ik dat er al een emailaccount stond, maar met een cijfertoevoeging. Ik had dit account niet aangemaakt bij mijn weten en heb dat verwijderd.
Nu bleek echter dat onder dit mail account mijn xs4all-mailaccount ondergebracht was en dit account nu ook is verwijderd

Restoren is volgens de mevrouw van de helpdesk niet meer mogelijk. Ik had naar de helpdesk gebeld meteen nadat het account verwijderd is.

Is het echt niet mogelijk om dit xs4all-account terug te halen?

Hallo @Jerom474 , die accounts worden in de reserve geplaatst en zijn nog weer te activeren door de KPN helpdesk, je hebt gewoon de verkeerde helpdeskmedewerk(st)er aan de lijn gehad.

Een moderator kan dit ook voor je regelen, vul daarvoor in het privëdeel van je profiel je NAW-gegevens in, je klantnummer(s), de laatste 4 cijfers van je IBAN en de mailaccounts c.q. aliassen waar het om gaat.

Succes.

 


Hallo JanD, Mijn profiel is gevuld en ik heb in het opmerkingenveld de emailaccounts die het betreffen genoteerd.


@Jerom474 

De naam van het emailaccount is weer te activeren. Vul jouw profiel hier op het forum volledig in en dan kan een moderator voor jou dat emailaccount weer activeren. Ik vrees echter dat de inhoud van dat account definitief verloren is.

Ik persoonlijk heb op mijn laptop een emailaccount dat met POP werkt en dat een kopie van de binnengehaalde email op de KPN emailserver laat staan. Op die manier heb ik altijd een kopie van alle email ook op mijn laptop staan. Hiermee ben ik in staat om email die ik per ongeluk wis van de KPN emailserver weer terug op de KPN emailserver te zetten.


@Jerom474 de inhoud kan ik inderdaad niet terughalen. Die is helaas weg. Wel heb ik de reservering verwijderd. Ik kan namelijk zelf niet het e-mailadres opnieuw aan je account koppelen. 

Je kan duswel zelf via de gebruikelijke stappen in je MijnKPN het e-mailadres zelf weer toevoegen. Laat je hier weten of dat gelukt is?


Dank je wel!
Heb je het dan over de reservering van het kpn account of het xs4all-account? of beiden?


Het KPN-account kan ik inderdaad terughalen, dank daarvoor.
Het ging echter vooral om het xs4all-account. Is dat ook terug te halen? Opnieuw koppelen kan niet, want dan krijg ik een melding dat emailadressen met .xs4all.nl niet aan te maken zijn.


Het KPN-account kan ik inderdaad terughalen, dank daarvoor.
Het ging echter vooral om het xs4all-account. Is dat ook terug te halen? Opnieuw koppelen kan niet, want dan krijg ik een melding dat emailadressen met .xs4all.nl niet aan te maken zijn.

Dat klopt. Dat xs4all adres zult u als alias onder een kpnmail account moeten toevoegen. Precies zoals het was voor dat u het verwijderde.


Dat klopt. Dat xs4all adres zult u als alias onder een kpnmail account moeten toevoegen. Precies zoals het was voor dat u het verwijderde.

Dat probeer ik ook, maar dan krijg ik die melding.
Onder het account bij “Extra e-mailadressen” kun je alleen adressen met …..@kpnmail.nl toevoegen.

 


@Jerom474

Ik heb het net even geprobeerd en het lukt mij prima om (in “MijnKPN”) een xxx@xs4all.nl emailadres (als een alias) aan mijn bestaande KPN emailaccount toe te voegen. Wil je echter een nieuw emailaccount aanmaken dan kan dat alleen nog maar met xxx@kpnmail.nl.


Dat klopt. Dat xs4all adres zult u als alias onder een kpnmail account moeten toevoegen. Precies zoals het was voor dat u het verwijderde.

Dat probeer ik ook, maar dan krijg ik die melding.
Onder het account bij “Extra e-mailadressen” kun je alleen adressen met …..@kpnmail.nl toevoegen.

 

Dan doet u het dus toch verkeerd 🙄

Hier dus niet op het blauwe plusje klikken. Want dat gaat niet werken voor een xs4all adres. 

Eerst klikt u op 1 van die bestaande adressen. Dan komt u hier terecht:

Hier kunt u op het blauwe plusje klikken en een xs4all adres toevoegen. Eerst dat adres invoeren...

Dan op dat groene vinkje tikken. Daarna nog een keer erop tikken. En daarna op Opslaan tikken.


Dank je wel, maar dat werkt niet voor een xs4all.nl e-mailadres.

Ik kan op het plusje klikken en het e-mailadres invullen. Als ik daarna op opslaan klik krijg ik de rode melding dat o.a. @xs4all.nl e-mailadressen toevoegen niet mogelijk is. 
Ik vul dan voor alle duidelijkheid het verwijderde  xs4all-adres in.
Ook andere e-mailadressen lukt niet, want dan krijg ik een melding dat er iets mis is gegaan.

 


 

 

U bent er sprakeloos van zie ik? 😶


Nee, was nog bezig met screenshots plakken

 


Ok. Nou... bij mij werkt het ook niet, ik krijg precies dezelfde foutmelding. Maar ja, ik ben ook geen XS4all klant. Ik ging er vanuit dat het hij u wel zou lukken.

@Bram_ moet dit even regelen denk ik.


Dank voor je reacties, Nick83


Hi @Jerom474! Ik heb nogmaals voor je gekeken. Het lukt me nog steeds niet dit e-mailadres toe te voegen. Heeft er ook mee te maken dat er op de achtergrond nog gewerkt wordt aan het overzetten. In dit geval kan je het best contact opnemen met XS4ALL zelf en het aangeven. Die kunnen dit voor je herstellen. 


Ik heb contact met XS4ALL gehad. Zolang de migratie van XS4ALL naar KPN loopt kan er niks gewijzigd worden vanwege een block dat op de data zit. Pas als de migratie is afgelopen kan het e-mailadres toegevoegd worden. Nou maar hopen dat de migratie geen 6 maanden duurt, want zolang zit de reservering op het verwijderde e-mailadres.

 


Volgens KPN zou een xs4all e-mailadres vanaf begin juli weer kunnen worden aangemaakt/toegevoegd. Het is helaas nog steeds niet mogelijk. Weet iemand wanneer de xs4all-migratie is afgelopen en ik het e-mailadres weer kan toevoegen?


@Jerom474 het e-mailadres is aan je account toegevoegd. Deze hangt onder het e-mailadres dat ik je per privébericht heb gestuurd. Kan je hier bevestigen dat het weer lukt mails naar het adres te sturen?