Skip to main content

Ik kan in het buitenland geen e-mails versturen (wel ontvangen). De melding die ik voortdurend krijg is als volgt:

Mijn afzenderadres is geweigerd door de server 'mail.kpnmail.nl'.

De reactie van de server was: Unable to relay without authentication.

Selecteer een andere server voor uitgaande e-mail in de lijst hieronder of klik op 'Probeer later' om het bericht in de postbus 'Uitgaand' te bewaren tot het kan worden verstuurd.

 

Wie heeft hier een oplossing voor?

 

 

Vanuit het buitenland is het belangrijk dat je ook voor het verzenden van mails een gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt. Dit moet in je email programma ingesteld worden. Bij Outlook bijvoorbeeld moet je deze instelling aanzetten (zie hieronder). Welk mail programma gebruik je?

 

 


Ja... authentication. Gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken bij de smtp server dus. Dat is authentication.

Dit heeft niet zoveel met het buitenland te maken. In Nederland op bijvoorbeeld een Ziggo aansluiting lukt mail verzenden ook niet zonder authentication. Alleen op een KPN aansluiting kunt u mail verzenden zonder authentication.

Welk emailprogramma gebruikt u?


Voor de KPN mailserver dan ook gelijk de juiste instellingen gebruiken, dus niet mail.kpnmail.nl maar smtp.kpnmail.nl en poort 587 en TLS gebruiken.

 

Zie ook deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

 


Mocht het dan nog niet lukken, de KPN webmail gebruiken, werkt wereldwijd.

 


Hi @DPMM! Ik zie allemaal supergoede tips in het topic. Heeft een van die tips geholpen en lukt het weer mail te sturen?


Dank jullie wel voor al jullie reacties.

In eerste instantie heb ik het opgelost via kpn webmail. Binnenkort probeer ik de andere oplossingen te testen.

Nogmaals dank!