Skip to main content
Beantwoord

Verzenden email via Outlook lukt niet meer

  • November 16, 2024
  • 5 reacties
  • 373 keer bekeken

Sinds 2 dagen lukt verzenden van email uit outlook 2010 (laptop) en 2016 (desktop) niet meer. Ik heb niets aan de instellingen veranderd oid. 
Ontvangen van emails gaat wel goed en verzenden vanaf mobiele apparaten gaat ook goed.

Hierbij mijn instellingen in Outlook:

en

 

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@WAMook 

 

Je moet nu eigenlijk de KPN mailservers gebruiken, die werken ook prima met een Telfort mailadres.

Zie deze pagina met de instellingen voor mail: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Deze instellingen gebruik ik voor IMAP:

Waar imap.kpnmail.nl staat moet je dan pop.kpnmail.nl invullen.

 

Authenticatie is tegenwoordig ook nodig voor uitgaande mail.

 

Voor pop moet je poort 995 gebruiken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

  • Antwoord
  • November 16, 2024

Hallo ​@WAMook 

 

Je moet nu eigenlijk de KPN mailservers gebruiken, die werken ook prima met een Telfort mailadres.

Zie deze pagina met de instellingen voor mail: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Deze instellingen gebruik ik voor IMAP:

Waar imap.kpnmail.nl staat moet je dan pop.kpnmail.nl invullen.

 

Authenticatie is tegenwoordig ook nodig voor uitgaande mail.

 

Voor pop moet je poort 995 gebruiken.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 16, 2024

Dan je wel. Twee vragen:

  1. Mijn venster voor het instellen van de poorten is van Outlook 2010. En dus kan ik niet letterlijk overnemen …. :(
  2. Hoe schakel ik over van POP3 naar IMAP. Het veld is grijsgestuurd

    moet ik een heel nieuw account registeren in Outlook wellicht?


  • November 16, 2024

1 - Bij de POP3 poort 995 invullen

Waarschijnlijk moet je eerst Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist aanvinken voordat je 995 kan invullen.

Bij SMTP poort 587 invullen en dan StartTLS of TLS kiezen.

 

2 - Gewoon op POP3 laten staan, bij de server vul je pop.kpnmail.nl in, dus zonder de 3 achter pop.

 

Nieuw account zou niet nodig moeten zijn tenzij je naar IMAP over wilt gaan maar dan moet je wel je oude mail eerst exporteren als je dat wilt bewaren.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 16, 2024

top. dit werkt weer prefect. Dank je wel


Forum|alt.badge.img

Toevoeging: 

Ik had dit probleem bij een paar van mijn e-mail adressen ook.  Sinds de nieuwe update van het modem zijn de “ouderwetse” (onbeveiligde) SMTP poorten voor uitgaande mail geblokkeerd.  Dat is de reden waarom het niet meer werkt.

Je kunt overigens wel gewoon het telfort domein invullen.  Alle oude namen van bedrijven die later opgegaan zijn in KPN zouden gewoon blijven werken. Maar uiteraard is het beter omdat niet te doen, want dat soort beloftes zijn bij KPN (net als andere beloftes) niet veel waard...