Sinds 2 dagen lukt verzenden van email uit outlook 2010 (laptop) en 2016 (desktop) niet meer. Ik heb niets aan de instellingen veranderd oid. Ontvangen van emails gaat wel goed en verzenden vanaf mobiele apparaten gaat ook goed.
Hierbij mijn instellingen in Outlook:
en
Bladzijde 1 / 1
Hallo @WAMook
Je moet nu eigenlijk de KPN mailservers gebruiken, die werken ook prima met een Telfort mailadres.
Waar imap.kpnmail.nl staat moet je dan pop.kpnmail.nl invullen.
Authenticatie is tegenwoordig ook nodig voor uitgaande mail.
Voor pop moet je poort 995 gebruiken.
Dan je wel. Twee vragen:
Mijn venster voor het instellen van de poorten is van Outlook 2010. En dus kan ik niet letterlijk overnemen …. :(
Hoe schakel ik over van POP3 naar IMAP. Het veld is grijsgestuurd
moet ik een heel nieuw account registeren in Outlook wellicht?
1 - Bij de POP3 poort 995 invullen
Waarschijnlijk moet je eerst Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist aanvinken voordat je 995 kan invullen.
Bij SMTP poort 587 invullen en dan StartTLS of TLS kiezen.
2 - Gewoon op POP3 laten staan, bij de server vul je pop.kpnmail.nl in, dus zonder de 3 achter pop.
Nieuw account zou niet nodig moeten zijn tenzij je naar IMAP over wilt gaan maar dan moet je wel je oude mail eerst exporteren als je dat wilt bewaren.
top. dit werkt weer prefect. Dank je wel
Toevoeging:
Ik had dit probleem bij een paar van mijn e-mail adressen ook. Sinds de nieuwe update van het modem zijn de “ouderwetse” (onbeveiligde) SMTP poorten voor uitgaande mail geblokkeerd. Dat is de reden waarom het niet meer werkt.
Je kunt overigens wel gewoon het telfort domein invullen. Alle oude namen van bedrijven die later opgegaan zijn in KPN zouden gewoon blijven werken. Maar uiteraard is het beter omdat niet te doen, want dat soort beloftes zijn bij KPN (net als andere beloftes) niet veel waard...
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.