Skip to main content

Beste mensen, ik heb contact gehad met Microsoft i.v.m. het niet kunnen verzenden van berichten.

Het probleem geldt voor alle PC's en laptops in huis. Alle instellingen zijn gecontroleerd door Microsoft op onze computers. Krijg melding dat ik met de provider contact moet opnemen maar zoals altijd is het “anders dan u van ons gewent bent” nou ik hoor nooit anders dus vreemd, ben het gewend. KPN dus nooit iemand beschikbaar terwijl ik wel voor mijn diensten betaal die niet werken.

 

Weet iemand wat ik nog kan ondernemen (buiten overstappen) want dit is erg vervelend als mensen op antwoord zitten te wachten met bijgeleverde documenten.

 

gr, Charl

Hallo @Charly Shire 

 

Met outlook zijn de laatste tijd problemen met het verzenden van mails in combinatie met de AVG en Avast virusscanner.

Als je daarin de scan voor uitgaande mail uitzet dan werkt het weer, voor AVG doe je dat zo:

Om ongestoord te mailen kun je in AVG Internet Security het volgende doen:

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  

 

En voor Avast zie deze pagina:

https://support.avast.com/nl-nl/article/antivirus-shield-settings/#pc

En dan tabblad E-MAILSCHILD:

 

 

Zie ook deze post:

 

Mocht je een ander probleem hebben, krijg je dan nog een bepaalde foutmelding?


Hallo @Charly Shire kun je de mail via de webmail wel verwerken? Zo ja, dan ligt het niet aan KPN, dus geen reden om over te stappen, maar aan (de instellingen van) je eigen software.

 


GeSp Je bent een held.😁

Alles werkt nu weer normaal, dankjewel,

 

gr, Charl


Hallo @Charly Shire kun je de mail via de webmail wel verwerken? Zo ja, dan ligt het niet aan KPN, dus geen reden om over te stappen, maar aan (de instellingen van) je eigen software.

 

Inmiddels opgelost door AVG-instellingen te veranderen :-)

Overigens doet het niets af aan het feit dat ik me erger aan KPN qua bereikbaarheid 😉


Fijn dat het weer werkt @Charly Shire 

Onbegrijpelijk dat ze dit bij Microsoft niet weten, dit probleem is er al minstens een maand.