Skip to main content

Ik ben sinds kort overgestapt naar KPN (glasvezel: wifi en tv). Vanaf het moment van overstappen kan ik geen mail meer versturen via outlook. Ik ontvang nog wel mail via outlook en mijn webmail werkt ook prima. Ik heb een zonnet-mailadres, maar dat ging altijd goed. Tot het moment van overstappen naar KPN. Ik krijg een melding met veel cijfers en dan fixed.kpn.net[cijfers]>: client host rejected: Access denied

Ik hoor graag hoe ik dit kan oplossen.

Dan is de uitgaande mail server niet goed ingesteld. Die zal wellicht nog op poort 25 zonder authenticatie staan. Dat niet meer als u overstapt naar een andere provider. 

Pas daarom de instellingen aan als volgt:

Poort uitgaande mail: 465
Versleuteling: SSL/TLS

Selecteer de optie 'Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist' of Identiteitscontrole 'Wachtwoord' (zie gebruikersnaam en wachtwoord hierboven).

Het is niet mogelijk zonder verificatie gebruik te maken van de uitgaande server (SMTP)


@WHoff

Wil je email ophalen van dat zonnet emailadres via de KPN emailservers ? Dan heeft @Nick83 gelijk en moet je voor dat account (in Outlook) de opties “authenticatie / verificatie” aanvinken en invullen.

Dan is de uitgaande mail server niet goed ingesteld. Die zal wellicht nog op poort 25 zonder authenticatie staan. Dat niet meer als u overstapt naar een andere provider. 

Pas daarom de instellingen aan als volgt:

Poort uitgaande mail: 465
Versleuteling: SSL/TLS

Selecteer de optie 'Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist' of Identiteitscontrole 'Wachtwoord' (zie gebruikersnaam en wachtwoord hierboven).

Het is niet mogelijk zonder verificatie gebruik te maken van de uitgaande server (SMTP)

 

Email instellingen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


Probleem is opgelost. Dank @Nick83 en @Willy22 voor jullie reactie.


@WHoff 

Je kunt met een goed emailprogramma ook jouw emails van zonnet naar de KPN (emailserver) overzetten.