Skip to main content
Beantwoord

Verzenden van e-mail wordt geblokkeerd

• February 28, 2025
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

Mijn emailadres wordt geblokkeerd.  Ik krijg deze mededeling. Ik heb. Al 20 jaar dit adres en nu wordt het geblokkeerd.  Deze mededeling krijg ik maar ik weet niet wat ik hier mee moet.De reactie van de externe server was:

550 5.7.509 Toegang geweigerd, verzendend domein [ WISH.NET ] passeert de DMARC-verificatie niet en heeft een DMARC-beleid van afwijzen. [ PA4PR08MB6015.eurprd08.prod.outlook.com 2025-02-27T13:07:38.182Z 08DD544183F803E1] [ CH0PR08CA0008.namprd08.prod.outlook.com 2025-02-27T13:07:38.232Z 08DD5704246C62BA] [ CH1PEPF0000AD7E.namprd04.prod.outlook.com 2025-02-27T13:07:38.225Z 08DD54A8F609508E]

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Jan0205, het wish.net domein is al wat ouder inderdaad. Maar net als alle andere e-maildomeinen die van Telfort zijn meegekomen moet die nog wel gewoon werken.

Die meldingen zijn raar, krijg je die bij alles wat je probeert te versturen, of bij specifieke adressen? 

Je kunt de volledige melding die je krijgt als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com, dan kunnen zijn er ook een blik op werpen voor je.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• February 28, 2025

Jij hebt een emailadres wat eindigt op wish.net? Dat lijkt van KPN te zijn. Gebruik je dan wel de smtp server van KPN? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 28, 2025

Ik heb dit adres al jaren. Ik heb nooit iets veranderd en het heeft altijd goed gegaan. Ik heb er niet zoveel verstand van. Ik heb inderdaad een emailadres van Wish.net.

• February 28, 2025

Ik heb inderdaad een emailadres van Wish.net.

Dat is leuk, maar die domeinnaam doet het niet. Probeer het zelf maar te openen in de browser. Dus het moet ergens anders een onderdeel van zijn. Is het van KPN? Ik had er nog nooit van gehoord namelijk. 

Je zal toch echt zelf instellingen na moeten kijken. Met "Ik heb er niet zoveel verstand van" word er niets opgelost. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 28, 2025

@Jan0205 Ik gok dat je de e-mail verstuurt via een SMTP server die niet op het KPN domein staat.

Wat staat er bij je instellingen, bij uitgaande mail (SMTP)?

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 4, 2025

Hoi ​@Jan0205, het wish.net domein is al wat ouder inderdaad. Maar net als alle andere e-maildomeinen die van Telfort zijn meegekomen moet die nog wel gewoon werken.

Die meldingen zijn raar, krijg je die bij alles wat je probeert te versturen, of bij specifieke adressen? 

Je kunt de volledige melding die je krijgt als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com, dan kunnen zijn er ook een blik op werpen voor je.

• March 4, 2025

Bedankt voor de informatie ​@Jasper van KPN. Dan had het wel logisch geweest dat wish.net in de browser zou redirecten naar kpn.com.

Ik zie "outlook.com" in het bericht van ​@Jan0205 staan. Ik vraag me af of misschien de smtp server van outlook.com gebruikt word. Dat werkt natuurlijk niet.