Skip to main content

Sinds kort kan ik geen KPN mail meer versturen via Outlook 2010.

 

Ik krijg steeds foutmelding 550 5.7.1 Unable to relay without authentification

 

Heb geprobeerd instellingen aan te passen, server uitgaande email:

smtp.kpnmail.nl

Poort 587

TLS

 

Ook al telefonisch contact gezocht met KPN, maar daar was weinig animo het probleem op te lossen.

Is er iemand met hetzelfde euvel, die het heeft kunnen oplossen?

Hallo @Berdw   heb je ook de optie "verificatie voor uitgaande server (SMTP) is vereist" aangevinkt?

Dit zijn mijn instellingen bij Outlook 2019

Sinds 1 augustus is verificatie met gebruikersnaam en wachtwoord verplicht.


Dank je RBxx. Dat heb ik geprobeerd, maar met dezelfde foutmelding als resultaat


Outlook 2010 is sterk verouderd, ik zou een postduif nemen, of upgraden. 


Dank EAZ1964

 

kan ik niet veel mee


Hallo @Berdw 

 

Misschien komen onderstaande afbeeldingen meer overeen met de schermen die je ziet in Outlook 2010.

De foutmelding duid toch op het niet hebben aanstaan van de verificatie voor de uitgaande mailserver zoals RBxx ook al aangeeft, kan je nog eens kijken of dat echt aanstaat.

Bij account wijzigen kiezen voor Meer instellingen… en in het venster dat opent tabblad Server voor uitgaande e-mail kiezen.
Weet je zeker dat daar het vinkje aanstaat bij Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist? Net daaronder kan je het beste de 1ste optie kiezen (zou standaard al zo moeten staan).

 


Kun je niet veel mee? 

Het  upgraden van je 14 jaar oude mailprogramma is mijn aanbeveling, dat is toch wel iets waar je wat mee kan? 

Support voor 2010 is 3 jaar geleden beindigd, het is aan te raden over te stappen, je gaat ook beveiligingsfeatures missen.

 

Mocht je toch in de instellingen zitten check dan ook even of je op IMAP zit, en niet zoals RBxx  op POP3.

 


Dankjewel GeSp,

dit zijn herkenbare schermen. Ik ga het morgen nog eens proberen op deze wijze. Ik zal het resultaat terugmelden.


Is het gelukt @Berdw ? Kan je met behulp van deze aanwijzingen nu ook weer mail verzenden?


Dank voor de belangstelling. Ik heb het nog niet uit kunnen testen, maar meldt het zeker terug


meldt=meld


is helaas nog steeds niet gelukt. De instelling voor server uitgaande mail is cf de suggestie gedaan. Bij het testen wordt steeds de gebruikersnaam en het wachtwoord gevraagd voor de server smtp.kpnmail.nl, maar deze staan al (correct ) ingevuld.  


Hi @Berdw!

Fijn om te lezen dat je al wat tips hebt gekregen, maar jammer dat het nog niet lijkt te helpen. Kan je wel inloggen op Webmail met de gegevens die je gebruikt binnen Outlook?

Daarnaast ben ik benieuwd of je meerdere Outlook-accounts hebt, naast het nieuw aangemaakte account (aan de hand van @GeSp's instructies).


Inmiddels opgelost. Bij de instellingen bij server uitgaande mail het ‘aanmelden’ gedeelte handmatig ingevuld. Kan nu weer verzenden. Dank allen. Betreft een oude PC met oude mails, waarvan een aantal nog moesten worden geraadpleegd