Skip to main content
Antwoord

Verzenden van mail lukt niet meer, Webmail werkt wel

• July 7, 2025
  • 12 reacties
  • 113 keer bekeken

Gisteren was mijn KPNmail ineens heel traag. Ik had 3 mailaccounts, 1 van KPN en 2  van outlook.

Vandaag krijg ik steeds het bericht dat ik niet kan verzenden. Ik heb daar mijn account verwijderd en toen geprobeerd het weer in te stellen. Dat kan allen op een ingewikkelde manier die ik niet kan en wil. Mijn kpnwebmail werkt wel… Wat te doen?

Beste antwoord door KeesYagi

Hoezo, wat voor programma.

Ja er zijn er meerdere, er is keus :-)

Ik  gebruik noodgedwongen Outlook (en/ of Microsoft)

Noodgedwongen ?

Wat is Thunderbird? ik wil zo weinig mogelijk met Amerikaanse programma's en software te maken hebben.

Juist daarom is thunderbird te verkiezen boven al het andere wat je noemt :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Thunderbird

Het is al erg genoeg dat ik van alles moet opslaan in de Cloud.

Van wie moet dat ? Echt niet nodig.

Ik ben te oud voor al dit soort onzin. 

Nou ja, ik verstuurde e-mails voor het bestaan van internet in nederland maar nog nooit met outlook.

En, kijk voor de “lol” eens hier : https://appdwang.nl/

12 reacties

• July 7, 2025

Welk emailprogramma gebruik je? Ik gebruik Thunderbird. Dat is een kwestie van emailadres en wachtwoord invullen en klaar.

Hoezo, wat voor programma. Ik  gebruik noodgedwongen Outlook (en/ of Microsoft) Wat is Thunderbird? ik wil zo weinig mogelijk met Amerikaanse programma's en software te maken hebben. Het is al erg genoeg dat ik van alles moet opslaan in de Cloud.

En o. ja als ik via een nieuw programma aanmeld, moet ik waarschijnlijk wachtwoorden invullen. Die kloppen niet of die ben ik kwijt… ze weer ophalen lukt soms niet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 7, 2025

Beste ​@MevrouwLouise , gewoon de KPN WEBMAIL gebruiken, dat is het eenvoudigst 

ja, dat zou het eenvoudigst zijn, ware het niet, dat ik voor bepaalde diensten KPNmail niet kan gebruiken; voor mijn android telefoon bijvoorbeeld. 

Daarnaast moet ik steeds inloggen bij KPNWEBMAIL en zitten tot nu toe de adressen van mijn contacten opgeslagen in de 3 gekoppelde mails.

Maar…. naar de tijdsvertraging heb ik nog niet gekeken, maar ik kan mijn mail wel weer "gewoon” versturen!

Toch bedankt voor de moeite 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Begrijp ik het goed dat je inmiddels weer mail kunt versturen via Outlook zoals je gewend bent, ​@MevrouwLouise? Dat is hartstikke fijn!

Nou, het kan wel , maar met hij is 2 uur onderweg. het is dus niet veranderd

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 11, 2025

Beste ​@MevrouwLouise , ik las gisteren ergens dat MS een storing heeft met Outlook en dat aan een oplossing wordt gewerkt 

Cc ​@Denise van KPN en ​@Marlon92 

• Antwoord
  • July 11, 2025

Hoezo, wat voor programma.

Ja er zijn er meerdere, er is keus :-)

Ik  gebruik noodgedwongen Outlook (en/ of Microsoft)

Noodgedwongen ?

Wat is Thunderbird? ik wil zo weinig mogelijk met Amerikaanse programma's en software te maken hebben.

Juist daarom is thunderbird te verkiezen boven al het andere wat je noemt :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Thunderbird

Het is al erg genoeg dat ik van alles moet opslaan in de Cloud.

Van wie moet dat ? Echt niet nodig.

Nou ja, ik verstuurde e-mails voor het bestaan van internet in nederland maar nog nooit met outlook.

En, kijk voor de “lol” eens hier : https://appdwang.nl/

Dat laatste is een goede tip waar ik erg blij mee ben. Zojuist popte een bericht op dat ik dit niet kan versturen. ik hoop van wel...

Tja, ik ben een vrouw, hè, zij het best wel intelligent. Ik heb een blinde vlek voor bepaalde technische din gen. En een beetje te oud. Nu weer een andere mobiel aanschaffen en van alles overzetten is een beetje teveel van het goede.

Grappig genoeg probeer ik -uit argwaan- zo weinig mogelijk apps te installeren en...zolang als het kan ga ik niet  internetbankieren,. 

Sinds vanmiddag kan ik overigens weer gewoon , zonder vertraging mijn KPNmail versturen!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 11, 2025

De standaard-app's op je tablet en smartphone bevatten ook vaak een e-mail programma die je kan gebruiken. Misschien een idee om te proberen, ​@MevrouwLouise ?