Skip to main content
Beantwoord

Verzenden via outlook lukt niet, webmail werkt wel

• August 15, 2022
  • 5 reacties
  • 217 keer bekeken

Ik kan op geen van onze computers en laptop mail verzenden via outlook, wel via de browser. Microsoft raad aan om met de internetprovider contact te leggen. Het verzenden lukt niet 

Beste antwoord door RBxx

Hallo @rroemg 

Het uitschakelen in AVG van “uitgaande e-mail (SMTP) scannen” is voldoende.

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 15, 2022

Gebruikt u een virusscanner? AVG of Avast ofzo? Zet die dan eens uit...

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 15, 2022

Ik gebruik AVG en wanneer ik deze uitzet komt de mail wel door

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 15, 2022

Hallo @rroemg 

Het uitschakelen in AVG van “uitgaande e-mail (SMTP) scannen” is voldoende.

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 15, 2022

Dank, avg scannen uitgaande mail uit gezet en het verzenden lukt weer. Ben ik bijna 3 uur met Microsoft bezig geweest.

• Nieuwkomer
  • August 16, 2022

Hier hetzelfde probleem. En inderdaad: een update van AVG maakte het ook hier onmogelijk om nog iets via SMTP te verzenden. Was bijna overgestapt naar andere mailprovider want de overgang van Telfort(glasvezel) naar KPN was ook langer dan een jaar een drama. (wel mail ontvangen maar niets kunnen versturen vanuit Thunderbird). Dank aan @RBxx voor de gouden tip.