Skip to main content

We hebben steeds de oude webmail van hetnet aangehouden á EUR 7,12 per maand omdat er oude mails in staan van onder meer mijn (overleden) moeder.

De enige box waar nog mails in staan is de 'verzonden’-box. De andere boxen (in, concepten, etc.) zijn geschoond/leeg en overgezet naar Office Outlook 2007 (is erg oud, weet ik ….). Deze werden door Outlook automatisch binnengehaald middels de ...@hetnet.nl account in Outlook.

Inmiddels wil ik van deze extra kosten af en meer structuur.

Vraag: hoe kan ik de verzonden box van mijn ...@hetnet.nl webmail overzetten naar de verzonden box van OUtlook 2007 ?   Het gaat om totaal 14MB.

Duidelijke printscreens met instructies zou helpen ipv alleen tekst.

BvD,  Peter

Waarom print je ze niet? Dan heb je ze ook.


@TipTop62 :

Eerst even wat  vragen: Je wilt dus alle emails van dat “Email Only” abonnement overzetten naar een ander (KPN ??) account/abonnement ? Gebruik je POP of IMAP in Outlook ? Wat staat er bij “inkomende server” bij jouw account(s) ? Bijv. “POP.kpnmail.nl” of “IMAP.kpnmail.nl” ?


Je kunt mails ook opslaan op je pc als .eml bestand. Met elke mail programma kun je deze bestanden later weer openen. 


@PeterG: 833 mails printen …, ik zet ze toch liever in mijn Outlook.

@Willy 22: Mijn ‘andere’ provider was Telfort, nu: KPN.

Als ik binnen Outlook 2007 selecteer:

‘Extra’ → ‘Accountinstellingen’ → ‘Email’, dan zie ik bij de betr. account …@hetnet.nl: type: ‘POP/SMTP’

Selecteer ik dan ‘wijzigen ...’, dan zie ik:

      - Type account:       POP3 (kan ik niet wijzigen)

      - Server voor inkomende e-mail:           pop.hetnet.nl

      - Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mailhost.hetnet.nl

Helpt deze info ?


833 mails printen …, ik zet ze toch liever in mijn Outlook.

Goed punt.

Maar: Outlook is toch lokale opslag op de computer zelf? En als die dan t.z.t. stuk gaat ???….


Uiteindelijk, na een ingeving, heb ik het op de ‘dummy’-manier gedaan: de mails in mijn ‘verzonden'-webmailbox heb ik versleept naar mijn webmail-inbox.

Daardoor werden ze binnengehaald in mijn inbox van Outlook, aangemerkt als ongelezen.

Van daar uit heb ik ze versleept naar mijn verzonden box in Outlook. Alles staat nu goed en mijn hetnet-webmail is leeg. Ik kan mijn abonnement op deze provider opzeggen.


Met 833 mails verslepen ben je wel even bezig geweest lijkt mij. Maar het resultaat is er.


@PeterG :

Nooit van "Alle berichten selecteren” gehoord ?


Kan dat ook met verslepen, @Willy22 ?

Dan heb ik na 22 jaar internet weer wat bijgeleerd.


@PeterG :

Misschien is dat nieuw in de “nieuwe” webmail ……………….


Op .hetnet.nl kun je alle mails van je verzonden-box selecteren en in 1x naar de inbox van .hetnet.nl slepen. Was dat niet bekend ???

 

Evengoed zo om ze in Outloop van de inbox naar verzonden te slepen. 
 

Ging alles vrij vlot. 


Op .hetnet.nl kun je alle mails van je verzonden-box selecteren en in 1x naar de inbox van .hetnet.nl slepen. Was dat niet bekend ???

Niet bij mij. Ik heb al 22 jaar dezelfde internetprovider. Waarom zou je overstappen? Voor een paar centen? Verder bieden ze allemaal hetzelfde en bij overstappen had je indertijd ook dat je vaste tel. veranderde.

Nu alleen het e-mail adres en dat is dus al lastig genoeg.