Skip to main content

Sinds een week of zes krijg ik regelmatig als ik een verstuurde mail wil openen, alleen de header te zien, en bericht ‘ Dit bericht is niet gedownload van de server.’. Ik kan het uit gegane mailtje dus niet meer lezen! 

Dat inloggen lukt wel! Dus ww lijkt te kloppen. Nog eens goed gekeken naar de mailtjes die soms wel, soms niet gesynchroniseerd worden met kpn webmail. Het zit in mailtjes die ik verstuur vanuit mailadres wxs.NL. Ik wil  graag af van die twee mailboxen (wxs en planet.NL), en alleen nog met planet.nl werken (het zijn aliassen!). Kan ik de mailbox wxs.NL gewoon weggooien, of gooi ik dan ook mail weg? 


Als jouw wxs email adres een alias is kan je die alias verwijderen, de mailbox waar die alias aan gekoppeld is blijft dan bestaan.

Bij KPN noemen ze het extra emailadressen.

Als je inlogt via eerder genoemde link dan kan je die daar verwijderen:

 


Done! Nu maar hopen dat de mail op wxs.NL nog wel binnenkomt. 
ik durf de account wxs.nl nog niet te verwijderen van mijn iPad. Bang dat ik dan alle mail kwijt ben die in die boxen zit. De twee accounts hebben hun eigen mailboxen (uitgaand, inkomend, etc). Ik wil dat graag aan kpn-deskundige laten zien. Dus toch even langs bij KPN-winkel misschien. …


Oeps! Ik probeerde een mailtje te versturen om te testen, maar nu verstuurt hij helemaal geen mail meer! 

 


Welke heb je nu verwijderd dan, je planet of je wxs email alias?

Als je de wxs alias verwijderd hebt zou planet het nog moeten doen met hetzelfde wachtwoord.


Wxs. En toch doet planet het niet meer (uitgaand, er komt wel binnen). 


En ik kan geen wxs.NL nieuwe mailbox aanmaken, want dat is geen bestaand mailadres….Tja. 


Ook vanaf mijn mobiel kan ik geen mail meer versturen. Het lijkt alsof wxs de koppeling was. Ik ga KPN bellen 


Oef, KPN heeft de mailbox weer terug kunnen zetten!  Zolang deze blijft bestaan, blijft de koppeling met planet.nl. 
 


Dat was dan even schrikken. Alles werkt nu weer Marjet? Hebben de collega's aan de telefoon het samen met je kunnen oplossen? Als ik nog iets kan doen laat het dan weten!


Ik kan weer mail versturen en ontvangen, maar het probleem waarmee ik deze timeline begon is nog niet opgelost. In zoverre: het lijkt te zitten in de twee mailboxen met twee aliassen. Maandag ga ik naar de KPN xl om het daar te plekken te laten zien/te laten oplossen. Be continued.


Het probleem zat inderdaad in mijn oude wxs.NL (alias kpn.NL): uitgaande mail vanaf mijn iPad met wxs.nl synchroniseerde niet met de webmail. In de KPN-winkel hebben ze  wxs.nl opnieuw geïnstalleerd, en nu synchoniseert hij weer. Probleem opgelost. Met eindeloos geduld werd ik geholpen. Mijn complimenten aan @Kpn 

Maar….ik ben wel heel veel verzonden mail kwijt. Op mijn iPad kon ik eerder nog wel zien dát ik een mailtje had gestuurd (header) maar dat is nu ook weg. Had ik het probleem maar eerder ontdekt….
 

Hartelijk dank aan ieder die mij van advies heeft gediend! 


Wat fijn om te horen dat het bezoek aan de winkel dan de oplossing bracht Marjet! Ik wens je een hele fijne dag en post in de toekomst gerust nog eens een topic als je hulp nodig hebt van ons!