Skip to main content

Als ik via webmail een mail verstuur komt deze niet terug in de map "Verzonden berichten" lokaal op mijn pc. Wel in de vaste map "Verzonden items" op de server van KPN. Als ik lokaal een mail verstuur komt die mail (als je in webmail kijkt) terecht onder een map "Verzonden items" die als directory in de map "Postbak IN" staat. Ik heb dat een keer zo ingesteld wegens de vele mappen die lokaal ontstaan. Maak je online (dus op de server van KPN) onder de map "Mijn mappen" een map "Verzonden items" dan wordt de lijst mappen op de lokale pc zo lang dat je het overzicht kunt verliezen. Ik wil gewoon op mijn lokale pc de standaard mappen onder Outlook. Dus lokaal 1x een map verzonden items waar zowel de lokaal verstuurde als online verstuurde items in staan. Ik ben al een tijdje bezig met deze kwestie en heb een hoop fora (ook Engelstalig) doorzocht op een oplossing maar nog niet gevonden. Is dat mogelijk als particulier? Of moet je dan een zakelijk Office abonnement met KPN afsluiten?

 

Hoi, is dit inmiddels opgelost? Ik zit bij mijn moeder met hetzelfde probleem. Ze heeft een oude computer met Outlook 2016 en een Chromebook waarop ze via webmail werkt, en de verzonden items worden zoals hierboven beschreven in verschillende mappen opgeslagen afhankelijk van waar ze zit.

Dank, Caroline

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

@Caroline Del Court Konig 

Je moet bedenken dat jouw moeder in feite 2 emailprogrammas heeft. Ééntje op haar Chromebook en één genaamd “KPN webmail".

Het emailprogramma op de Chromebook gebruikt waarschijnlijk het POP protocol op email op te halen en lezen terwijl de KPN webmail IMAP gebruikt.

Email die je verstuurt in de KPN webmail komt daar in de map “Verzonden” terwijl email die vanaf het Chrome boek wordt verstuurd komt daar in die andere map "Verzonden".

Een oplossing is om bij het Chromeboek programma een extra account aan te maken dat met (ook) IMAP werkt. Dan zijn namelijk de mappen daar gelijk aan de mappen van de KPN webmail. Bij IMAP staan de berichten altijd op de (KPN) emailserver (en niet meer op bijv. een laptop) totdat jij die email van de KPN server verwijdert.


@Willy22 

Hi Willy, dank voor je reactie.

Zij leest haar mail op de Chromebook via webmail.kpnmail.nl.

Op de oude computer dus met Outlook, via IMAP.

Beide mailboxen zijn op beide apparaten te vinden, maar (ze is 85) ze is steeds mailtjes kwijt die ze verstuurd heeft omdat ze dan in de verkeerde box kijkt. Het zou mooi zijn als er maar 1 box is of dat de boxen gekoppeld kunnen worden dat alles in beide verschijnt.

 


@Caroline Del Court Konig 

Misschien moet ze de lijst met mappen in Outlook resetten / opnieuw synchroniseren met de mappen van de KPN webmail (rechts klikken op het account naam).


@Willy22 Thanks, ga ik proberen als ik weer daar ben. Ik laat je weten of het gelukt is.