Skip to main content

Bij het replyen op mail verschijnt de verzonden mail terecht in sent box, maar ook in inbox. Het lijkt alsof er een kopie aan mezelf gestuurd wordt.Kan ik deze optie uitzetten? Ik zit niet op deze doublure te wachten

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @George1951. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat dit gebeurd. Ik denk dat wanneer je voor “Reply All” kiest, jouw e-mail adres ook in de lijst van ontvangers staat. Zou je dit als eerste willen nakijken? Als dit niet het geval is moeten we verder zoeken naar een oplossing. Ik hoor graag van je. :relaxed:


Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie. Er is niets vreemds bij reply all, een functie die mijn vrouw overigens nooit gebruikt.

even een test gedaan en mijn vrouw zelf een mailtje verstuurd waarop ze heeft gereplyd. Zolang ze typt, staat bij haar mail terecht mijn mailadres, dat blijft overigens even staan, tot ik de mail ontvangen heb, dan wordt dat veranderd en haar eigen mailadres en de mail staat dan in haar inbox. Zodoende ontvangt ze veel mailtjes die niet voor haarzelf bedoeld zijn, zelfs niet als kopie.

Zou je hierover nog eens kunnen peinzen?

Bij voorbaat dank voor de moeite.

George


Delen jullie soms dezelfde mailbox? M.a.w. heeft jouw vrouw een alias e-mailadres in “jouw” emailaccount (of andersom natuurlijk:wink: )? Maak dan voor ieder een eigen e-mailaccount aan.


Hoi,

Weer een supersnelle reactie. Compliment.

Hoe kan ik dat zien? Dit verschijnsel heeft zich in de zo langzamerhand vele jaren dat we bij planet zitten, nog nooit voorgedaan. Haar inbox wordt gevuld met elke mail die ze als reply verstuurt. Ik zie in mijn mail geen enkel spoor van haar mail (terecht overigens).

Bij voorbaat weer dank voor de hulp weer.

George


Zou je je naam, postcode, huisnummer, klantnummer en e-mailadressen achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra ik jouw gegevens heb kan ik voor jou nakijken of jullie dezelfde mailbox delen. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?


Hoi,

Volgens mij heb ik alle gewenste zaken ingevuld. Ik neem aan dat ze alleen voor mij en kpn te zien zijn. Heb ik inderdaad de gewenste zaken vermeld?

ik ben benieuwd naar de speurtocht.

met vriendelijke groet,

George


Dat klopt @George1951 , alleen Vikash en zijn collega’s kunnen dit zien. Ik zie niets :sunglasses:

Succes verder.


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het voor je nagekeken. Beide e-mailadressen hebben een eigen e-mailbox en zijn dus van elkaar gescheiden. Dat kan het dus niet zijn. 

Ik verwacht zelf dat er iets fout gaat bij het reageren op een e-mail. Je zou nog kunnen controleren of alle inkomende berichten automatisch worden doorgestuurd. Dit kan je doen door in te loggen op KPN Webmail. Daarna klik je rechts bovenin op het tandwieltje om naar “Instellingen” te gaan. Kies daarna aan de linkerkant voor “E-mail” en in het midden van het scherm voor “Automatisch doorsturen”

 


In veel e-mail programma’s kan je instellen dat er automatisch een BCC wordt “toegevoegd” aan elk verzonden mailtje. Hoe, dat hangt af van het e-mail programma. Ook bij KPN webmail kan dat.

Kijk of dat misschien onbedoeld/ongewenst aanstaat, via Instellingen → E-mail → Nieuw bericht.

Helemaal naar beneden vind je het veld Voeg altijd de volgende ontvanger toe als blinde kopie (BCC)


Beste Vikash en Ruud,

Bedankt voor jullie reactie. Helaas leverden ze geen oplossing. Intussen hebben we domweg alle vinkjes een voor een maar eens uitgezet. Het ‘ontvinken’ van de converstaties loste het probleem op. Onze mails worden nu weer op de ouderwetse (en te snappen) manier geregistreerd.

Nogmaals bedankt voor jullie meedenken.

George


Wat goed dat het probleem uiteindelijk toch verholpen is. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan helpen we jou graag verder. Graag gedaan!


Reageer