Skip to main content

Ik verstuur e-mails vanuit mijn KPN webmail en ik wil graag controleren of ze daadwerkelijk zijn verzonden.

Nu blijkt dat de mails wel aankomen bij de geadresseerde, maar ze worden niet opgeslagen in de map Verzonden Items

Ā 

Is dit bij alle mail die u verstuurd? Map Verzonden op webmail is dus nog helemaal leeg?


Onder mijn KPN Webmail hangen 2 e-mail adressen:

*******@kpnmail.nlĀ en ********@kpnmail.nlĀ 

Bij de vof-mail functioneert alles goed, maar bij de 53 blijft de map verzonden helemaal leeg.

Enig idee hoe dit kan?

Ā 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Is het ene e-mailadres toevallig een alias van de andere?

En heb je misschien ergens een regel ingesteld dat de verzonden e-mails meteen uit de map verwijderd moeten worden? Met andere woorden: staan ze toevallig in de prullenbak?


In de bijlage vind je de schermafbeelding van ***vof@kpnmail.nl

Het lijkt erop dat ****53@kpnmail.nlĀ ā€œonderā€ de vof mail is opgehangen.

De verzonden mails van de vof-mal komen wel keurig bij Verzonden items te staan, de verzonden items van de 53-mail vind ik in geen enkele map meer terug, ook niet bij de verwijderde items, ook niet in een map van de vof-mail.

Ik heb 5 regels aangemaakt om spam-mails rechtstreeks naar de prullenbak te dirigeren, maar geen regel waarmee verzonden items naar de prullenbak moeten worden gezet.

Wat een mysterieā€¦ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦..

Ā 

Admin: gegevens verwijderd ivm privacy


Hallo @Jan GeurtsĀ 

Ā 

Staan ze misschien in de Sent map?

Ā 


O o o o o wat dom. Na zoveel jaren zie ik de Sent map voor het eerst en raad eens: ALLE VERZONDEN E-MAILS STAAN IN DE MAP SENT!!!!!!

Toch eigenlijk wel een beetje verwarrend, want bij de vof-mail staan ze bij ā€œVerzonden".

Maar desalniettemin: hartstikke bedankt voor deze ultieme tip.

Gr, Jan Geurts

Ā 


Wat fijn dat het mysterie is opgelost!


Ik begrijp je verwarring helemaal, hoe, waarom zijn er 2 mappen voor dezelfde functie ?
Een keer van taal overgeschakeld ? Maar dan nog is het vreemd.


Ik begrijp je verwarring helemaal, hoe, waarom zijn er 2 mappen voor dezelfde functie ?
Een keer van taal overgeschakeld ? Maar dan nog is het vreemd.

Dat wordt meestal veroorzaakt door een mailprogramma, in outlook gaat dat ook wel eens mis.

Ik heb al diverse keren gezien dat bij overzetten naar bijv. Exchange365 de ene outlook client gewoon de Nederlandse map namen houd en je in de andere ineens Engelse namen ziet, terwijl de taalinstellingen wel goed staan.

Met IMAP worden er dan soms ook hele nieuwe mappen aangemaakt zoals hier gebeurd is en komt de mail dan daar ook in terecht.


Ja, natuurlijk, had ik ook kunnen bedenken, dat heb ik zelf ook wel eens gezien nl.

Dank.


Reageer