Skip to main content

Ik gebruik een .hetnet mail op mijn computer (Microsoft Outlook 2010) en op mijn Samsung Galaxy A50 (via de Android Mail app, ingesteld zoals in jullie toestelhulp beschreven). De inboxen van beide apparaten worden goed gesynchroniseerd, echter mails die ik verzend, zie ik in beide gevallen alleen op het apparaat vanwaar ik hem verzonden heb. Het lijkt op dit probleem, maar een makkelijke oplossing is hier niet gegeven: https://android.stackexchange.com/questions/42066/e-mails-sent-from-android-not-syncing-to-imap-sent-folder (de Outlook app op Android werkt bijvoorbeeld helemaal niet, ook niet met mail ontvangen).

Ik heb in Microsoft Outlook 2010 de stappen uit onderstaande link al gevolgd om uitgaande berichten in server te plaatsen: https://www.xenius.be/wiki/e-mail/outlook/outlook-foutmelding-deze-server-ondersteunt-geen-enkele-verificatiemethode-die-door-deze-client-wordt-ondersteund-na-migratie/ 

Ook heb ik in de Android Email app aangegeven dat de verzonden berichten-map ook moet worden gesynchroniseerd. Echter lijkt dit het allemaal niet op te lossen. 

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben.

En hoe is de situatie in de webmail? Staat er verzonden mail in webmail? En van welk apparaat is die mail?


Hoi @Paolo6, wat gek dat alles gesynchroniseerd wordt, behalve de verzonden mails. Je ziet per apparaat dus alleen de verzonden mails die je vanaf daar verstuurd hebt.

Net als Nick ben ik wel benieuwd of je wel alles terug ziet in Webmail? En voor de zekerheid, hoe heb je de accounts ingesteld in Outlook en de Android Mail app? Als IMAP of op een andere manier?


Bedankt voor jullie reacties! In de webmail zie ik alleen verzonden berichten van de android app (die is IMAP ingesteld).

Ik zie nu inderdaad dat Outlook 2010 ingesteld staat op POP3:

Type account: POP3

Server voor inkomende e-mail: pop.kpnmail.nl

Server voor uitgaande e-mail: mail.kpnmail.nl

Moet ik dit veranderen naar IMAP? En zoja, is dit mogelijk om te wijzigen of moet ik een nieuw account toevoegen (en de huidige verwijderen)? In het scherm waar ik bovenstaande settings vandaan heb (Accountinstellingen->Account wijzigen) kan ik namelijk niet het type account (POP3) veranderen naar iets anders, omdat hij niet klikbaar is. Onder 'Meer instellingen'->Geavanceerd staat het volgende:

Inkomende e-mail (POP3): 110

Uitgaande e-mail (SMTP): 587

Het gaat om een @hetnet.nl e-mailadres.


@Paolo6 Ah, dan is dat inderdaad de oorzaak. Alleen IMAP synchroniseert alles ook op de server, dat gebeurt niet bij Pop3. Pop3 downloadt eigenlijk alleen de berichten naar het apparaat waarop je het hebt ingesteld. 

Je kan de instellingen helaas niet aanpassen van Pop3 naar IMAP. Ik raad je aan om eerst goed na te kijken welke e-mails, die nu in Outlook staan, bewaard moeten blijven en die veilig te stellen. Daarna kan je het account opnieuw instellen als IMAP. Zo gauw je dat gedaan hebt, kan je overal dezelfde mails zien, dus ook de verzonden items (ᵔᴥᵔ)

Laat je weten of het is gelukt? 


Bedankt, het is gelukt om het account om te zetten in IMAP. Na wat aanpassingen in welke map de Verzonden items op de server moesten worden geplaatst, werkt nu alles naar behoren.


@Paolo6 Fijn om te horen en ook dat je het hier laat weten! ( ͡ᵔ ͜ʖ ͡ᵔ )  Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.