Skip to main content

Beste forum deelnemers,

Ik ben een tijdje weggeweest en heb vanuit het buitenland via een andere laptop verbonden met een ander IP adres mails verstuurd.  Nu ik weer thuis ben kan ik deze mails niet zien in mijn sent box.

Heeft iemand een idee hoe ik deze weer tevoorschijn kan toveren?

Alvast dank

Hallo @waal 

 

Als je die andere laptop via POP had ingesteld dan staan ze alleen op die laptop, dan ben je ze helaas kwijt als je niet meer bij die laptop kan.

Als je het via IMAP had ingesteld zouden ze in webmail wel te zien moeten zijn, heb je daar al ingelogd om te kijken?

Hoe staat jouw PC thuis ingesteld, via POP of IMAP?


Dankjewel GeSP,

Als ik inlog in webmail zie ik ze ook niet. Maar wat opvalt is dat de historie van mijn sentbox sowieso niet verder teruggaat dan 13-6-2022, hoewel ik webmail al veel langer gebruik.  De Laptop thuis staat ingesteld op IMAP. Ma.w. ik kan geen enkele verzonden mail eerder dan 13-6-2022 nog terugvinden. Het kan toch niet al mijn verzonden mails ouder dan ruim één maand verdwenen zijn?


Dat komt door de pop instellingen op een ander apparaat.

 


Bedankt Jan, 

Maar ik kan momenteel niet bij het andere apparaat….hoe los ik het op?


Zorgen dat het andere apparaat ook volgens imap werkt.

Mail die weg is, is weg, mits je het nog ergens opgeslagen hebt of geprint


Maar hoe kan het dan dat ik wel de volledige historie heb in mijn inbox en dat de sentbox maar een historie heeft van ruim 1 maand?


Daar kunnen wij ook alleen maar naar raden.

Op die andere laptop zal er toch iets niet goed zijn gegaan waardoor die mails nu weg zijn.

Als ze in webmail ook niet in de Prullenbak, Verwijderde items of andere map staan dan valt er ook niets meer terug te halen vanaf de mailserver.


volgens mij heb je wel wat aan dit topic

  

Bij standaard POP worden alle emails van de (KPN) emailserver gehaald en naar jouw computer verplaatst. Bij IMAP blijven alle emails op de (KPN) emailserver staan totdat je daadwerkelijk emails verwijdert.

 

Emails terugzetten op de (KPN) emailserver is wel mogelijk maar dat gaat wel enige moeite kosten.

1)) Open op jouw oude laptop het emailprogramma.

2)) Maak daar een extra account aan dat met IMAP werkt en dat ook naar datzelfde emailadres wijst.

3)) Zorg ervoor dat je onder dat nieuwe IMAP account dezelfde mappen hebt als bij dat POP account.

4)) Voer voor elke map van dat POP account de volgende stappen (4a - 4c) uit:

4a)) Markeer alle emails als “niet gelezen”. Dan staat achter de mapnaam het aantal ongelezen emails (= aantal emails in die map)

4b)) Kopieer alle emails naar dezelfde map onder dat IMAP account. Als het goed is, zorgt dan het email programma ervoor dat alle emails weer op de KPN server worden gezet.

4c)) Controleer of alle emails goed overgekomen zijn (bijv. met de KPN webmail of met jouw nieuwe laptop dat met IMAP werkt).

5)) Klaar.

Als je het niet zeker bent dat dit werkt kopieer dan eerst één of meerdere groepen van bijv. 10 emails en controleer dan of alles goed overgekomen is.

Om te voorkomen dat dit probleem opnieuw opduikt moet je op jouw oude laptop dat POP account verwijderen en zorgen dat je ook daar alleen met IMAP werkt.

 

*admin: quote toegevoegd