Skip to main content

Mijn ouders hadden er vanaf vorige week zondag last van, en nu wij vanaf vanmorgen:

Webmail via KPNmail.nl, met laptop Windows 10 al jaren de webmail geopend met Chrome als webbrowser. Maar ineens werkt de knop “inloggen” niet meer, of enter geven na invullen gegevens.

Open je de webmail in Internet Explorer, dan kom je er ineens wel in en wordt je verwelkomd door de nieuwe webmail van KPN.

Maar via Chrome komen mijn ouders en ik er niet in. Op beide laptops Chrome geupdate naar de nieuwste versie, en de cookies verwijderd. Maar knop “inloggen” geeft geen actie via Chrome.

Via Internet Explorer gelukkig wel de mogelijkheid om in de nieuwe webmail te komen.

Hoe kunnen wij via Chrome er weer inkomen, zoals het jaren lang werkte en gewend zijn?!

Ik ervaar geen problemen met het inloggen in webmail gebruik makend van chrome op Windows 10 Pro.

Kan je eens een screenshot posten van het scherm waar je dat probleem ervaart.

Wel even jouw e-mail adres voor @ wegpoetsen.


Mijn ouders hadden dat probleem vorige week zondag, en wij vanaf vanmorgen. Op de site van Webmail kun je de gegevens invullen, maar na enter gebeurd er niets. En je kunt ook niet meer klikken op Login. Je komt dus niet verder dan deze pagina. Via internet explorer wel.

 


Kan je de cache eens legen in Chrome?

Werkt het dan wel weer?


Hallo @Essen3P3 , wordt er soms gebruik gemaakt van Kaspersky security?

In het centrale Webmail topic is recent de volgende opmerking geplaatst:

  • Ik kan niet inloggen op de webmail, er gebeurt niets als ik op de inlogknop druk.
    We zien dit soms gebeuren bij mensen die Chrome gebruiken en ook de Kaspersky beveiligingsextensie geïnstalleerd hebben daarin. Het is in dat geval nodig dat deze extensie ook daadwerkelijk actief is. Dit controleer je via het menu. Kies voor Meer hulpprogramma’s en dan Extensies. Zorg dat het schuifje bij Kaspersky op actief staat.

Is dat wellicht ook voor jullie de oplossing?


@wjb hoe doe ik zoiets?

Ik heb de reactie van @RBxx uitgevoerd: schuifje stond inderdaad uit. Deze aangezet. Daarna webpagina van de webmail ververst, en ik kom weer in mijn webmail! Dus dit lijkt bij mij de oplossing te zijn.

Wel vreemd dat dit dan van de ene op de andere dag niet meer doet. Kaspersky en de webmail KPN gebruik ik al jaren samen, en ineens vanmorgen kwam ik er niet meer in. 

Maar sinds vandaag wel de nieuwe webmail, misschien daarom nu ineens het extensie probleem.

Weet niet of mijn ouders Kasperky hebben, of een andere virusscanner. Zal volgende week eens kijken of er een extensie is bij hun welke ik aan kan zetten, en of Chrome dan weer werkt.

Bedankt allemaal voor het meedenken!


Het hangt inderdaad samen met de nieuwe webmail. Wat er op de achtergrond gebeurt en waar het fout gaat kan/wil(?) KPN misschien nog eens uitleggen.