Skip to main content

Vraag over het vinkje wat voor een email bericht staat.

Als je je mails bekeken hebt en je sluit af, dan staat er geen vinkje meer voor een mail.

Als je echter later opnieuw inlogt en je hebt een nieuwe mail, dan zet programma automatisch bij de mail die de vorige keer bovenaan stond een vinkje. De bovenste nieuwe mail geen vinkje, oude bericht daaronder wel een vinkje. Dat is niet handig, want als nieuwe bovenste mail bijv. spam is en je deze aanvinkt om weg te gooien dan moet je bewust het vinkje van de 2e mail uitzetten anders verwijder je deze mail tegelijk met de spammail.

Is dit een instelling of een bugje.

 

Hi @Multipar. Ik heb het zelf ook even geprobeerd en ervaar hetzelfde, dus ik snap wat je bedoelt. Dit is de eerste keer dan ik dit hoor overigens. Ik zal het doorgeven aan m'n collega's! Als ik meer weet laat ik van me horen.


Dag Paul,

Al zicht op een oplossing? Moest net weer een per ongeluk verwijderde mail terughalen.

Groet,

 


Hier hetzelfde probleem; liefst het vinkje voor het bovenste (nieuwste) e-mailtje. Ik heb ook al een mailtje uit de prullenbak moeten halen. Dit kan nooit de bedoeling zijn en moet makkelijk opgelost kunnen worden.

groeten Anto


Hi, excuses voor de late reactie. Ik ben er nog mee bezig en kom hier z.s.m. op terug!


Hi, ik heb reactie. Deze functie geeft aan waar je was gebleven met je gelezen mail. Waarschijnlijk is dit geen bug, maar ik snap wel dat je dit zo ervaart. Dat je gewend bent op een bepaalde manier te werken en dat dit nu voor ongewenst gedrag leidt kan ik me natuurlijk voorstellen. Het kan ook een kwestie van gewenning zijn. 

Lang verhaal kort: dit is niet iets dat (binnenkort) aangepast gaat worden. Wellicht niet wat je wil horen, maar op dit moment wel het antwoord.


Dag Paul,

 Je schrijft: Deze functie geeft aan waar je was gebleven met je gelezen mail. 

Alle mails zijn gelezen als ik uitlog.

En de de nieuwe mails worden dikker gedrukt en er staat een groen rondje voor. 

Je opgegeven reden is dus onzinnig. 

 

Dat je gewend bent op een bepaalde manier te werken en dat dit nu voor ongewenst gedrag leidt kan ik me natuurlijk voorstellen. Het kan ook een kwestie van gewenning zijn. 

Ja, paps…..."


Allereerst bedankt voor de moeite om een antwoord te geven. Maar de logica zie ik er niet van in.

Als je een boek leest leg je het leeslint daar waar je verder moet, niet bij de pagina die je al hebt gelezen.

Als je een video kijkt ga je verder bij wat je nog niet hebt gezien, niet bij de scene die je al gezien hebt.

De usb muziek speler gaat verder bij waar ik gebleven was en speelt niet het nummer af dat ik al heb gehoord.

Als ik een brief in het bakje “gelezen”leg, moet deze de volgende dag niet geopend op mijn bureau liggen.

Multipar geeft aan dat je eenvoudig kan zien waar je gebleven bent.

Mee eens dat de genoemde reden onzinnig is. Good intentions but really bad thinking.

Anto

 


Paul, de reden waarom ik zo cynisch reageer is het feit dat je nog al belerend overkomt.

Er zijn nog wel meer onhandigheden in de nieuwe opzet, maar jouw reactie geef mij niet echt het gevoel dat ik hier vrij iets van mag zeggen. 


Ik heb mijn vraag over het vinkje ook aan KPN via Facebook gevraagd. 

En nu blijkt de oplossing heel eenvoudig te zijn, zie hieronder.

@Moderator Paul:  Jouw reactie dat dit op korte termijn niet wordt aangepast klopt dus niet.

 

De beheerders van het mailplatform hebben een reactie terug gestuurd; "Dit vinkje wordt gebruikt als de gebruiker bij ‘weergave’ de optie ‘Selectievakken’ aan heeft staan. Dit staat los van het selecteren van een mail. Als je deze vinkjes uit zet bij weergave zie je dit gedrag nog steeds, maar dan alleen doordat de geselecteerde regel blauw is. Deze functie geeft aan waar je was gebleven met je gelezen mail." Zou je eens kunnen kijken of het vinkje verdwijnt als je 'selectievlakken' uitzet?

Weergave staat achteraan in het rijtje van 'nieuw bericht', in het groen

 


Goed punt! Ik had mijn informatie bij dezelfde beheerders, dus waarschijnlijk was er iets niet helemaal duidelijk in de communicatie… Ik zal jouw reactie als antwoord markeren. Excuses voor de onjuiste info.


Als ik in weergave de optie Selectievakken uitzet, verdwijnt inderdaad het vinkje, maar de mail blijft geselecteerd met een blauwe weergave

Zet je Selectievakken weer aan, dan is het mailtje weer geselecteerd met een vinkje.

Indien Selectievakken uit staat maar er is een mail geselecteerd, dan wordt deze bij verwijderen in de prullenbak geplaatst. Het gedrag blijft dus min of meer het zelfde.

groeten, Anto