Skip to main content

Hedenavond ontving ik het bericht om het wachtwoord van mijn alias te wijzigen.
Naar ik echter begrepen had zijn alle door mijn gebruikte aliassen gerelateerd aan mijn hoofdaccount ******* Zowel het hoofdaccount als de aliassen zijn toegankelijk via één en hetzelfde wachtwoord. Dat geldt ook voor de eventueel te gebruiken webmail.
Mijn vraag.
Wat gebeurt er als ik het wachtwoord van wijzig?
Wijzigt het wachtwoord van mijn hoofdaccount en de andere aliassen dan ook?
Of blijven die door die wijziging onveranderd?
Gaarne uw reactie, waarvoor mijn dank. 

Admin: e-mailadres verwijderd uit openbare post

Inderdaad, zodra je het wachtwoord van een alias wijzigt, wijzigt dit ook voor het hoofdadres van dit account.


Het wachtwoord hoort bij het e-mailaccount van de mailbox. De onderliggende aliassen zijn bereikbaar via hetzelfde wachtwoord. Je kan dus niet alleen het wachtwoord van één alias wijzigen.

Denk aan je privacy: verwijder de e-mailadressen uit jouw bericht. Ze zijn voor iedereen zichtbaar. Gebruik de drie puntjes rechtsonder je bericht en dan “Bewerk". Dit kan tot 1 uur na plaatsing.


Hallo @Gaston Kampaan 

 

Weet je zeker dat het bericht van KPN afkomstig is, het lijkt mij nogal vreemd dat KPN zou vragen om het wachtwoord van een alias te wijzigen omdat dat niet kan zoals hierboven al aangegeven.

Het zou ook een phishing bericht kunnen zijn, hoe kreeg je dat bericht (mail, SMS of anders) en welke afzender heeft dat bericht? Een mail zou van een @kpn.com mailadres afkomstig moeten zijn.

Als je het wachtwoord wilt wijzigen doe dat dan via https://email.kpn.com/ .