Skip to main content

Waar is de actie “Verwerpen” bij de Filter Regels gebleven? Overigens is het filterregels volgens het Groene Boekje; want “Filter regels” betekent namelijk iets heel anders :-)

Wat doen verder de acties:

Annuleren (Van wat dan ?)

Behouden (Wat en hoezo dan?)

Stel … in / Toevoegen / Verwijder IMAP sleutelwoord (IMAP-sleutelwoord, volgens het Groene Boekje)

Wat is dat, IMAP sleutelwoord?

Het is er allemaal niet beter op geworden sinds Telfort KPN is!

 

Hallo @Klant-bij-gebrek-aan-beter ,

Annuleren is de nieuwe term voor verwerpen. Je kunt een e-mailfilter aanmaken waarin je b.v. bepaalde afzenders annuleert. 

Behouden : Bepaalde filterregels kunnen behouden blijven na het opnieuw opstarten van het systeem. 

IMAP Sleutelwoord : IMAP is de afkorting voor "Internet Message Access Protocol." Dit protocol biedt de mogelijkheid om e-mailberichten direct op de e-mailserver te beheren. Je kunt ook eigen mappen op de e-mailserver aanmaken en berichten daarheen verplaatsen. IMAP Slutelwoorden zijn door de klant gedefinieerde trefwoorden. Deze trefwoorden, die niet door alle IMAP-servers worden ondersteund, zorgen ervoor dat berichten een of meer tags kunnen krijgen waarvan de betekenis aan de klant is. IMAP-sleutelwoorden moeten niet worden verward met propriëtaire labels van webgebaseerde e-mailservices die soms door de overeenkomstige propriëtaire servers worden vertaald in IMAP-mappen.


Hoi @Klant-bij-gebrek-aan-beter, goed dat je het aankaart als er dingen niet duidelijk zijn! Ik zie dat Noordzee al toegesneld is en je van uitgebreide uitleg heeft voorzien, dat is fijn. Kom je er daarmee uit? Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.


Hoi Noordzee, Hoi Alexandra,

Helaas spreekt Noordzee geen Latijn, dat zou ik kunnen vertalen. Helaas, ik snap de hulpvaardig bedoelde uitleg, zeer gewaardeerd, niet. Voor zover ik heb kunnen zien, blokkeert ‘Annuleren’ de binnenkomst van mail niet.
Ik wil alle mail die op een van mijn adressen (ietsheelandersdandit@telfort.nl) binnenkomt, de toegang ontzeggen, blokkeren, verwerpen, niet in mijn inbox of enige andere map, zoals spam, zien verschijnen. Met alle mail bedoel ik dus alle afzenders die zich tot dat mailadres wenden, anders gezegd, iets naar dat adres sturen. Overigens moet ik als geschoold taalbeheerser en tech schrijver in de ICT opmerken dat ‘Annuleren’ slechter gekozen is dan ‘Verwerpen’. Nog beter zou ‘Weigeren’ zijn.
Wie weet vergis ik me of werkt ‘Annuleren’ net weer niet als ik vanaf een ander adres (ookeitsvanzijzelf@telfort.nl) naar dat ene adres (ietsheelandersdandit@telfort.nl) stuur. Ik ga het nog eens uittesten.
Overigens blijf ik van mening dat KPN na Microsoft de slechtste instructieve teksten de wereld instuurt.

Groet,
Klant bgab

Dat omdat ik bij Vodafone een soort toeslagenaffaire meemaakte.

Best lachen … zij tikten ruim 20 jaar gelden het rekeningnummer van een papieren formulier verkeerd over en maakten mij drie maanden later, toen de houder van dat rekeningnummer drie incasso's storneerde, voor wanbetaler uit. En klantvriendelijk oplossen … ho maar.