Skip to main content
Vraag

Waar kan ik zien wanneer mijn KPN mailadres komt te vervallen na opzegging Internet?

• May 1, 2026
  • 9 reacties
  • 66 keer bekeken

Recentelijk hebben wij ons KPN Tv en Internet abbonement opgezegd. Ik maak ook gebruik van een KPN e-mail adres, waarvan ik begreep dat deze nog 6 maandem actief blijft na opzegging en na deze periode nog tegen betaling behouden kan blijven.

In Mijn KPN online omgeving kan ik niet terug vinden per wanneer het mailadres komt te vervallen en hoe ik deze eventueel kan behouden (en tegen welke kosten). Dus vandaar mijn vraag waar ik deze info terug kan vinden?

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 1, 2026

Hallo ​@110723 ,

Dat is precies zes maanden na de opzegdatum. 

Als je geen klant meer bent, blijft je e-mail nog zes maanden actief. In deze periode kan je geen aanpassingen doen, zoals het veranderen van je wachtwoord. Vlak voordat de zes maanden  aflopen, ontvang je van KPN een herinneringsmail.

Wil je jouw KPN e-mail houden? Voor €7,75 per maand blijf je bereikbaar zonder zorgen. Je kan E-mail Only klant worden door het online aanvraagformulier in te vullen: 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/email-only-abonnement/formulier

bron:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 1, 2026

Bedankt voor de reactie. Wat is de minimale duur van een e-mail only abbonement? Is deze maandelijks opzegbaar?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 1, 2026

Ik heb die vraag over minimale duur nog niet eerder gehad, maar ga uit van een opzegtermijn van één maand dus inderdaad minimaal één maand zo’n abonnement. Je neemt zo’n abonnement normaal gesproken toch niet voor vier dagen ofzo. De meeste klanten die zo’n abonnement willen, gebruiken dat voor langere tijd.    

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2026

Klopt inderdaad, maar de minimale duur zou ook 1 jaar kunnen zijn, zoals bij sommige internet abbonementen. Vandaar mijn vraag.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 2, 2026

Ik ben wat gaan spitten en ik heb nu teruggevonden dat je inderdaad een jaarcontract aangaat: 

Moderator Sanne schreef:

E-mail Only is een betaald pakket (€7,50 per maand), 5 mailboxen met elk maximaal 10 aliassen. Let wel, er kan alleen een jaarcontract afgesloten worden. Het is alleen maandelijks opzegbaar wanneer je overstapt naar een provider die onder KPN valt. Zoals KPN Zakelijk, XS4ALL, Solcon enz.

bron:

Het door haar genoemde bedrag van 7,50 is tegenwoordig 7,75. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 2, 2026

Klopt inderdaad, maar de minimale duur zou ook 1 jaar kunnen zijn, zoals bij sommige internet abbonementen.

Bij welke internet abonnementen, bij internet kan je voor maandslijk opzegbare abonnement kiezen. Er is een afspraak tussen providers, NLConnect een Coin voor minimale 6 maanden houdenbaarheid van een e-mail adres bij overstappen (opzeggen). Niemand hoeft meer dan de minimale duur te garanderen. De reden is heel simpel, als de duur van 1 jaar gegarandeerd wordt, kan klanten makkelijk voor 1 jaar weg gaan bij KPN en weer terug komen om welkomstkado te krijgen en toch zijn e-mail adres behouden. Een kortere houdbaarheid weerhoudt slimmeriken van zulke praktijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2026

Klopt inderdaad, maar de minimale duur zou ook 1 jaar kunnen zijn, zoals bij sommige internet abbonementen.

Bij welke internet abonnementen, bij internet kan je voor maandslijk opzegbare abonnement kiezen. Er is een afspraak tussen providers, NLConnect een Coin voor minimale 6 maanden houdenbaarheid van een e-mail adres bij overstappen (opzeggen). Niemand hoeft meer dan de minimale duur te garanderen. De reden is heel simpel, als de duur van 1 jaar gegarandeerd wordt, kan klanten makkelijk voor 1 jaar weg gaan bij KPN en weer terug komen om welkomstkado te krijgen en toch zijn e-mail adres behouden. Een kortere houdbaarheid weerhoudt slimmeriken van zulke praktijken.

Is ook begrijpelijk inderdaad. Mijn vraag komt ook niet voort uit onvrede hierover. Ik kon de  informatie over de duur simpelweg niet heel makkelijk terugvinden. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 2, 2026

Ik kon de  informatie over de duur simpelweg niet heel makkelijk terugvinden. 

De informatie staat in 2 e-mails van KPN

Bevestiging opzegging abonnement

E-mailadressen
Nadat we het abonnement beëindigen, zijn de KPN e-mailadressen nog 6 maanden te gebruiken. Het gaat hierbij onder andere om de e-mailadressen eindigend op: @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @telfort.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @xs4all.nl en @demon.nl.

Langer dan 6 maanden blijven gebruiken?
Dat kan met een E-mail Only abonnement. Voor € 7,50 per maand hou je 6 grote mailboxen van 15 GB en toegang tot je KPN Cloud: onze online opslagdienst met 10 GB opslagruimte. Neem contact op met onze Klantenservice via 0800-0402, dan regelen we dit.

5 maanden later

Je e-mailaccount stopt

De e-mailaccounts van dat abonnement vervallen
Bij je abonnement hoorden 1 of meerdere e-mailaccounts en e-mailadressen.

Deze e-mailaccounts en e-mailadressen zijn nog maar 4 weken actief. Je kan daarna dus geen e-mails meer ontvangen en versturen. Wil je jouw e-mailaccounts behouden? Bel ons dan om over te stappen op een E-mail Only abonnement.

In tegenstelling tot de informaties in e-mails kan je ook e-mail only abonnement aanvragen via

https://www.kpn.com/service/ugs/email-only-abonnement

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2026

Ik kon de  informatie over de duur simpelweg niet heel makkelijk terugvinden. 

De informatie staat in 2 e-mails van KPN

Bevestiging opzegging abonnement

E-mailadressen
Nadat we het abonnement beëindigen, zijn de KPN e-mailadressen nog 6 maanden te gebruiken. Het gaat hierbij onder andere om de e-mailadressen eindigend op: @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @telfort.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @xs4all.nl en @demon.nl.

Langer dan 6 maanden blijven gebruiken?
Dat kan met een E-mail Only abonnement. Voor € 7,50 per maand hou je 6 grote mailboxen van 15 GB en toegang tot je KPN Cloud: onze online opslagdienst met 10 GB opslagruimte. Neem contact op met onze Klantenservice via 0800-0402, dan regelen we dit.

5 maanden later

Je e-mailaccount stopt

De e-mailaccounts van dat abonnement vervallen
Bij je abonnement hoorden 1 of meerdere e-mailaccounts en e-mailadressen.

Deze e-mailaccounts en e-mailadressen zijn nog maar 4 weken actief. Je kan daarna dus geen e-mails meer ontvangen en versturen. Wil je jouw e-mailaccounts behouden? Bel ons dan om over te stappen op een E-mail Only abonnement.

In tegenstelling tot de informaties in e-mails kan je ook e-mail only abonnement aanvragen via

https://www.kpn.com/service/ugs/email-only-abonnement

Bedankt. Mogelijk heb ik de eerste mail gemist en de tweede nog niet ontvangen. Overigens staat in beide mails niets over de minimale duur van het Email Only abbonement. Lijkt me waardevolle info in de afweging of je dit wilt afsluiten. Maar deze vraag is inmiddels gelukkig ook beantwoord in deze thread. Bedankt voor de informatie.