Skip to main content

Waar vind ik de map met Mails ,want als ik dat opzoek op het Net ,via (AppData) vind ik ze niet.

En als ik ze nu wil opzoeken via de zoekfunctie (rechtsboven) ,wat moet ik dan invullen als letter-combinatie.

 

Mvg

Hallo @harry61 

 

Welke mailprogramma gebruik je?
Bij b.v. outlook kan je het bestand waarin de mails staan vinden in:

C:\Users\<jouw gebruikersnaam>\AppData\Local\Microsoft\Outlook

Daar staat dan een .ost of .pst bestand, het is dus geen map met de mails als losse bestanden.


Dat ligt eraan welk mailprogramma je gebruikt. Outlook gebruikt .PST bestanden, Windows mail weet ik niet uit mijn hoofd en Thunderbird gebruikt een INBOX file.

Locatie van Thunderbird bestanden: %APPDATA%\Thunderbird\Profiles\

Outlook-bestanden: drive:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Outlook

Windows mail: drive:\Users\user\AppData\Local\Comms\Unistore\data

Let erop dat je drive: vervangt door (waarschijnlijk) C: en de goede username ipv “user”.


Zal is kijken of ik ze kan vinden.

 

Mvg


Na App Data vind ik niks wat duid op een mail-programma.


Hoe lees je gewoonlijk de mails dan, alleen via webmail?
In dat geval staan ze niet lokaal op je PC.

Als je wel een mailprogramma gebruikt, welke is dat dan?


Hoe kan ik ,of waar kan ik zien met welk mail-programma ik werk.

Als ik een mail wil versturen ,doa ik dat via het Internet ; kpn webmail


Hoe lees je gewoonlijk de mails dan, alleen via webmail?
In dat geval staan ze niet lokaal op je PC.

Als je wel een mailprogramma gebruikt, welke is dat dan?

met webmail inderdaad


Als je via webmail je mails leest en verstuurt staan de mails alleen bij KPN op de server en niet lokaal op je PC.

Je kan ze daar wel downloaden als je wilt, als je 1 mail selecteert slaat hij het op als .eml bestand, selecteer je er meer dan slaat hij die op als zip bestand met daarin de geselecteerde emails (.eml).

 


Tja 

als ik dat had geweten.


Tja 

als ik dat had geweten.

 

Hoe bedoel je, wil je makkelijk kunnen zoeken naar mails?

Je kan altijd nog een mailprogramma gaan gebruiken en via IMAP instellen, dan wordt het ook lokaal op je PC opgeslagen en blijft alles ook beschikbaar via webmail.

In de mailprogramma’s zelf zit ook een zoekfunctie dus dat wordt dan op die manier mogelijk.


Ben nog steeds op zoek naar dat andere mail programma die op die gecrashte Pc stond.

Heb toen de hele Pc gekopieerd ,en naar een externe geheugen verplaatst ,en daar moeten toch de programma`s opstaan .

Oa; dat mail programma.


Had je daar misschien Windows Live Mail op staan, de mail bestanden zou je dan hier moeten kunnen vinden: C:\Users\<jouw gebruikersnaam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail


Is dat nog te downloaden dat livemail.?!

Zo te lezen op het Net niet.


Livemail wordt niet meer ondersteunt en is echt te oud om nog te gebruiken.

Je kan de .eml  bestanden daarvan wel importeren in b.v. outlook of Thunderbird, zie hier b.v. de uitleg voor Thunderbird: https://support.mozilla.org/nl/kb/overstappen-thunderbird

Thunderbird is gratis te gebruiken.


maar hoe zoek ik die (.eml)? bestanden op.

en moet er een . staan voor eml ?!


Op de schijf met de kopie van je gecrashte PC zal je waarschijnlijk ook die AppData onder de Users\<jouw gebruikersnaam> kunnen vinden, dan kijken onder Local\Microsoft\Windows Live Mail.

Als die laatste map niet bestaat dan was het waarschijnlijk geen Livemail  wat je daarop gebruikte.

In die map (of de mappen daaronder zoals Inbox, Verzonden e.d.) zouden dan een heleboel bestanden moeten staan met de extensie .eml, (zoiets als abc123.eml)


 

145 Backup files ineen Rar-bestand.

terwijl ik toch niet een back-up heb gemaakt ,denk ik te herinneren


@harry61 

Misschien heeft een backup programma dat RAR bestand gemaakt ? Welk programma Je kunt proberen het uit te pakken met bijv. 7z of WinRar. Als (!!!) je inderdaad Windows Live Mail gebruikte dan kun je bijv. met (Antibody's) WIZFILE die *.eml bestanden opsporen.

En anders moet je bij “c:\users\<gebruikersnaam>\appdata\local\……….” rondkijken wat je daar aan emailprogramma's tegenkomt.


@harry61

Een tooltje/programma waarmee je "diep onder moterkap” / de bestandsstructuur van Windows kunt bekijken is (AntiBody's) WIZTREE.

Als je echt nog Windows Live Mail wil gebruiken dan wil ik je nog wel dat programma opsturen.

Ik begin echter te betwijfelen of je op die andere PC wel een emailprogramma hebt gebruikt.


Hallo Willy22 

Op die andere die gecrashte Pc stond of zat een vast E-mail programma.

en jullie hebben het steeds over ;  onder de Users\<jouw gebruikersnaam>

ik heb nergens mijn gebruikersnaam.Na de AppData komt bij mij : Local en Roaming

Ik zou zeggen Willy22 ; stuur dat mail programma is op.

Niet geschoten is altijd mis.

 

Mvg


Heb dat andere programma gedownload WizTree.

Zou het kunnen dat ik Outlook 2019 als mail programma heb gehad ?!

 

Mvg


@harry61 

Welke versie van Windows had je en welke heb je nu ? Windows 7, 8, 10 of 11 ?

Windows 7 en 8 systemen kwamen zonder emailprogramma en moest je bijv. Windows Live Mail zelf installeren. Terwijl Windows 10 en 11 compleet met emailprogramma wordt/werd geleverd.


Windows 7.

toen ik de Pc kocht zat alles erop.maar heb géén factuur.


Het kan heel goed zijn dat er een proefversie van office op zat. Met daarin outlook. Die bent u mogenlijk gaan gebruiken en later een licentie voor aangeschaft. Zou dat kunnen?


Heb verders niks gekocht qua licentie.

volgens mij geloven jullie mij niet.klopt dat.

 

Mvg