Skip to main content

Waar vind ik de map met Mails ,want als ik dat opzoek op het Net ,via (AppData) vind ik ze niet.

En als ik ze nu wil opzoeken via de zoekfunctie (rechtsboven) ,wat moet ik dan invullen als letter-combinatie.

 

Mvg

Snap er niks van, maarja er zijn ook bijna geen nachtvluchten meer met de Postduiven.

Het wil en werkt niet met het inloggen

En als je inlogt op KPN Webmail met de bij jou bekende logingegevens van je e-mail dan werkt het wel?


Snap er niks van, maarja er zijn ook bijna geen nachtvluchten meer met de Postduiven.

Het wil en werkt niet met het inloggen

En als je inlogt op KPN Webmail met de bij jou bekende logingegevens van je e-mail dan werkt het wel?

Met die Maibox van KPN Webmail werk ik dus al de hele dag of dagen mee.

daar ontvang ik jullie berichten mee.


Met die Maibox van KPN Webmail werk ik dus al de hele dag of dagen mee.

daar ontvang ik jullie berichten mee.

In principe zouden dus die gegevens gewoon gebruikt moeten worden in Windows Live Mail,


Met die Maibox van KPN Webmail werk ik dus al de hele dag of dagen mee.

daar ontvang ik jullie berichten mee.

In principe zouden dus die gegevens gewoon gebruikt moeten worden in Windows Live Mail,

tja you name it.

 


Kan nergens de instellingen vinden van KPN Webmail ,anders kon ik dat is overnemen als voorbeeld


Kan nergens de instellingen vinden van KPN Webmail ,anders kon ik dat is overnemen als voorbeeld

Bij KPN Webmail heb je alleen loginnaam en wachtwoord nodig, de rest van de instellingen hebben ze op de achtergrond ingesteld waardoor je daar niet bij kunt.

In principe zouden gewoon de instellingen op de site van KPN moeten werken, diezelfde instellingen worden namelijk ook gebruikt in KPN Webmail.

Wat je eens zou kunnen proberen is bij de IMAP instellingen, poort 143 in te stellen en encryptie (SSL / TLS) uit te schakelen en daarna nog eens proberen je e-mails op te halen.


het is toch gewoon

bij inkomend server; imap.kpnmail.nl  en dan SSL aanvinken en dan gaat de poort meteen naar 993.

bij uitgaande server; smtp.kpnmail.nl alleen staat er dan bij mij geen TLS maar ook SSL en dan moet poort 25 

587 worden


bij inkomend server; imap.kpnmail.nl  en dan SSL aanvinken en dan gaat de poort meteen naar 993.

Als dit de hele tijd al ingesteld staat maar niet werkt, dan zou je SSL eens uit kunnen vinken en bij poort 143 in kunnen vullen. Dan worden e-mails zonder encryptie/versleuteling ontvangen maar het is zeker de moeite waard om eens te kijken of het zonder encryptie wel werkt. Het kan namelijk zijn dat Windows Live Mail helemaal niet overweg kan met de encryptie die KPN nu gebruikt - terecht natuurlijk!

 

bij uitgaande server; smtp.kpnmail.nl alleen staat er dan bij mij geen TLS maar ook SSL en dan moet poort 25, 587 worden

Klopt inderdaad… smtp / uitgaande is voor het verzenden van e-mails maar hier heb je nog niets mee te maken zolang het ophalen van e-mails niet werkt. Belangrijkste is nu natuurlijk dat e-mails kunnen worden opgehaald.

Het versturen (SMTP) van e-mails kan misschien ook nog niet werken maar daar heeft deze foutmelding nog geen directe invloed op, als je dan een foutmelding zou krijgen dan zou dit meer in de trant zijn dat het niet mogelijk is om e-mail te verzenden.


Heb ff een screen-shot gemaakt.intussen of ondertussen probeer ik ook maar van alles.

 


Heb ff een screen-shot gemaakt.intussen of ondertussen probeer ik ook maar van alles.

En toch geeft de foutmelding aan dat het gebruikersnaam of wachtwoord (of een combinatie van beide) onjuist is.

Deze zou gewoon {a-z}@kpnmail.nl moeten zijn qua loginnaam, qua wachtwoord is dit het geen wat je ook voor webmail gebruikt. Let wel dat het wachtwoord hoofd- & kleine letters gevoelig is! Als je niet 100% zeker weet wat het wachtwoord is omdat je browser deze voor je onthoud, dan kan je deze in je browser vaak terugvinden in de instellingen.


IK wist dat je dat zou zeggen.

en als ik dan zie: POP3  wat ik miet heb.in de afbeelding


IK wist dat je dat zou zeggen.

en als ik dan zie: POP3  wat ik miet heb.in de afbeelding

Heel eerlijk?

Ik zou gewoon dat hele account weer even uit Windows Live Mail halen, en dan even opnieuw toevoegen en alles extra controleren. Dat betekent, open bijvoorbeeld kladblok. Type daar je e-mail adres, check het een keer om er zeker van te zijn dat het klopt en kopieer en plak het vervolgens in Windows Live Mail, dat zelfde doe je ook met je wachtwoord.

Kies bij het ontvangen van E-Mail voor IMAP en type imap.kpnmail.nl in bij het adres, selecteer SSL en vul poort 993 in.

Bij het verzenden, type smtp.kpnmail.nl, poort 587 en selecteer SSL.

 

Meer dan dat is er niet nodig en het zou direct moeten werken.


IK wist dat je dat zou zeggen.

en als ik dan zie: POP3  wat ik miet heb.in de afbeelding

Heel eerlijk?

Ik zou gewoon dat hele account weer even uit Windows Live Mail halen, en dan even opnieuw toevoegen en alles extra controleren. Dat betekent, open bijvoorbeeld kladblok. Type daar je e-mail adres, check het een keer om er zeker van te zijn dat het klopt en kopieer en plak het vervolgens in Windows Live Mail, dat zelfde doe je ook met je wachtwoord.

Kies bij het ontvangen van E-Mail voor IMAP en type imap.kpnmail.nl in bij het adres, selecteer SSL en vul poort 993 in.

Bij het verzenden, type smtp.kpnmail.nl, poort 587 en selecteer SSL.

 

Meer dan dat is er niet nodig en het zou direct moeten werken.

Niet nodig met dat eerste wat je allemaal opsomt.

het werkt (tot nu toe)

mag ik je alvast en de rest bedanken.

 

Mvg


Niet nodig met dat eerste wat je allemaal opsomt.

het werkt (tot nu toe)

mag ik je alvast en de rest bedanken.

Helemaal super 😀👍

Geen enkel probleem!


meer dan 2000 mails


2338


Zit er ook nog een ; zoekfunctie op bij live mail.

zou wel handig zijn.


Zit er ook nog een ; zoekfunctie op bij live mail.

zou wel handig zijn.

Als het goed is kan je zoeken door eerst naar Postvak IN te gaan, volgens mij kon je met de toetsencombinatie CTRL F, ook zoeken.

Heel eerlijk gebruik ik het al jaren niet meer en mensen waar ik over de vloer kom en hulp/ondersteuning bied evenmin. Maar het zou ergens boven onder één van die menu-items moeten zitten.


Zit er ook nog een ; zoekfunctie op bij live mail.

zou wel handig zijn.

Als het goed is kan je zoeken door eerst naar Postvak IN te gaan, volgens mij kon je met de toetsencombinatie CTRL F, ook zoeken.

Heel eerlijk gebruik ik het al jaren niet meer en mensen waar ik over de vloer kom en hulp/ondersteuning bied evenmin. Maar het zou ergens boven onder één van die menu-items moeten zitten.

gevonden


@harry61 

@GerritS76 

Ik persoonlijk gebruik Windows Live Mail nog regelmatig vanwege een heel bizarre reden. Nee, geen details.

Ondanks dat het programma nog steeds werkt zou ik toch willen aanraden om zo snel mogelijk overstappen naar een nieuwer emailprogramma.


Ik persoonlijk gebruik Windows Live Mail nog regelmatig vanwege een heel bizarre reden. Nee, geen details.

 

 

Dat maakt wel erg nieuwsgierig 😉

 

Ondanks dat het programma nog steeds werkt zou ik toch willen aanraden om zo snel mogelijk overstappen naar een nieuwer emailprogramma.

Er zijn inderdaad nogal wat alternatieve cliënts, een veel gebruikte vandaag de dag is de standaard Windows Mail die gewoon via de App Store van Windows (in Windows 10) of via deze link kan worden geïnstalleerd. Een andere alternatief is Mozilla Thunderbird die eveneens veel gebruikt wordt. Zelf adviseer ik mensen vaak om pertinent geen Incredimail te gebruiken, dit omdat het vaak ongelofelijk omslachtig is om e-mails om te zetten naar andere e-mail cliënts.

 


@GerritS76

1)) Van Thunderbird ben ik ook “geen fan” omdat men dan een “plug-in” moet gebruiken om emails te importeren en exporteren. Hoewel ook andere emailprogrammas “erg hun best doen” om de mensen “gevangen te houden” (= slechts beperkte mogelijkheden hebben om email te exporteren). Ook de GUI van TB heeft zo zijn nadelen.

2)) De firma “Incredimail” heeft al meer dan ca. 2 jaar geleden haar deuren gesloten.

3)) Windows Live Mail heeft 2 "zwakke punten”. Voor het programma worden geen nieuwe verbeterde versies uitgebracht. Windows Live Essentials werkte slechts met Microsoft's .NET software en ook daar voor worden voor Windows 7 geen nieuwe updates meer uitgebracht.

Ik moet hier mijn woorden aanpassen. Ik heb WLM alleen geïnstalleerd vanwege die bizarre reden (nee, geen details) hierboven genoemd en gebruik het slechts af en toe.. De GUI van WLM is eigenlijk een nachtmerrie en heb met WLM meer dan eens grote problemen gehad.


Hallo Leden ,

is het mogelijk om via KPN  te zoeken naar de mail`s die ik mis.

door dat de harde schijf van de gecrashte pc kapot is ,kan ik dus niet bij de mail`s

Had gehoopt dat ik ze via het externe geheugen op deze Pc kon vinden.maar nee.

 

Mvg


Hallo Leden ,

is het mogelijk om via KPN  te zoeken naar de mail`s die ik mis.

door dat de harde schijf van de gecrashte pc kapot is ,kan ik dus niet bij de mail`s

Had gehoopt dat ik ze via het externe geheugen op deze Pc kon vinden.maar nee.

 

Mvg

Want ik neem aan ,dat jullie de story kennen ?!


 

Thunderbird heeft zo z'n voor- & nadelen. Afhankelijk van het mailprogramma dat je gebruikt kan het best makkelijk werken. Microsoft Outlook (bijv) wordt dacht ik zonder externe tools geïmporteerd.

Incredimail Was ik even vergeten dat die inderdaad niet meer bestaan, kom het helaas soms nog tegen.

 

is het mogelijk om via KPN  te zoeken naar de mail`s die ik mis.

door dat de harde schijf van de gecrashte pc kapot is ,kan ik dus niet bij de mail`s

Had gehoopt dat ik ze via het externe geheugen op deze Pc kon vinden.maar nee.

Nee, KPN kan geen verwijderde of via POP3 binnengehaalde e-mails terughalen. Die staan op de gecrashte harde schijf waarvan je geen back-up gemaakt hebt. Mocht je de harde schijf nog hebben, is er misschien een bedrijf (Stellar, Kroll OnTrack) die de data erop kan herstellen maar reken dan gerust op een flink bedrag die je eraan kwijt kunt zijn.