Skip to main content

Waar vind ik de map met Mails ,want als ik dat opzoek op het Net ,via (AppData) vind ik ze niet.

En als ik ze nu wil opzoeken via de zoekfunctie (rechtsboven) ,wat moet ik dan invullen als letter-combinatie.

 

Mvg

 

Thunderbird heeft zo z'n voor- & nadelen. Afhankelijk van het mailprogramma dat je gebruikt kan het best makkelijk werken. Microsoft Outlook (bijv) wordt dacht ik zonder externe tools geïmporteerd.

Incredimail Was ik even vergeten dat die inderdaad niet meer bestaan, kom het helaas soms nog tegen.

 

is het mogelijk om via KPN  te zoeken naar de mail`s die ik mis.

door dat de harde schijf van de gecrashte pc kapot is ,kan ik dus niet bij de mail`s

Had gehoopt dat ik ze via het externe geheugen op deze Pc kon vinden.maar nee.

Nee, KPN kan geen verwijderde of via POP3 binnengehaalde e-mails terughalen. Die staan op de gecrashte harde schijf waarvan je geen back-up gemaakt hebt. Mocht je de harde schijf nog hebben, is er misschien een bedrijf (Stellar, Kroll OnTrack) die de data erop kan herstellen maar reken dan gerust op een flink bedrag die je eraan kwijt kunt zijn. 

Dat is al gebeurt ,maar was te duur om te repareren.


Dat is al gebeurt ,maar was te duur om te repareren.

Dan vrees ik dat er niets anders mogelijk is.

Wanneer e-mails uit de Postvak IN verwijderd worden, of worden opgehaald met het POP3 protocol (zonder deze te bewaren op de servers van KPN) dan zijn ze niet langer beschikbaar op de server en kan/zal KPN deze niet herstellen. Iedere vorm van verantwoordelijkheid ligt bij de klant en deze zal er zelf zorg voor moeten dragen hiervan tijdig en met enige regelmaat back-ups van te maken.


Oke

weg is pech


@GerritS76 

Er is een emailprogramma dat in staat is om emails van Incredimail in te lezen en dat programma heet “Outlook Express Classic". ( https://www.oeclassic.com/ ). Maar dan moeten de bestanden van Incredimail niet beschadigd zijn. En vanuit dat emailprogramma kan men dan de emails makkelijk exporteren als *.EML bestanden.

@harry61 

Inderdaad, als de harde schijf gecrasht is dan is het eigenlijk onmogelijk om de emails die daar op stonden terug te halen. Dan ben je aangewezen op wat er nog op de KPN emailservers aan email staat. Maar als je POP gebruikte om email op te halen van die KPN emailservers dan werden die emails van de emailserver naar de hardeschijf van jouw PC verplaatst. En die harde schijf is gecrasht.


 

Helaas wel 😔

 

Er is zelfs een programma die beschadigde Incredimail bestanden kan repareren (niet altijd, maar vaak wel). Deze heb ik de afgelopen jaren geregeld gebruikt bij mensen waar ik hulp en ondersteuning bied, laatste keer is alweer een paar jaar geleden toen de ondersteuning op Windows 7 gestaakt werd. Het zet Incredimail e-mails om naar .eml formaat die eigenlijk door alles wel kan worden ingelezen en geïmporteerd.

 

 

Qua IMAP, geef ik vaak het advies om als de mogelijkheid bestaat in je e-mail cliënt. De e-mails ook ergens naar de harde schijf te kopieëren (dus niet verplaatsen) zo blijven deze beschikbaar bij je provider maar staan ze ook ergens veilig op je harde schijf. Gaat er bij één van de twee iets mis, heb je dus altijd wel ergens een kopie.

Verplaatsen kan vaak door naar Postvak IN te gaan, de betreffende e-mail(s) te selecteren en met de rechter muistoets te kopiëren naar een andere map (die je evt. eerst zelf nog even aanmaakt zolang het niet onder het account van KPN E-mail zit), daar kan je als je de rechter muisknop los laat vaak in het menu'tje dat verschijnt voor de optie “kopiëren” kiezen.

Het werkt niet in alle mail programma's, maar in Outlook Express (heel oud), Windows Live Mail, Microsoft Outlook 2006 (en hoger) en Mozilla Thunderbird werkt dit sowieso voor zover ik weet.  

Of het in Windows Live Mail vandaag de dag nog werkt weet ik overigens niet zeker!


Hoe moet ik(nog weten) of het IMAP of POP is of was.

Maw ; waar kan ik het zoeken via KPN 

 


Hoe moet ik(nog weten) of het IMAP of POP is of was.

Maw ; waar kan ik het zoeken via KPN 

 

Heeft KPN een Data -base ?!


Hoe moet ik(nog weten) of het IMAP of POP is of was.

Maw ; waar kan ik het zoeken via KPN 

Eigenlijk is dat een optelsom.

Zie je de e-mails niet in webmail of via IMAP, dan heb je POP3 gebruikt en zijn ze verwijderd van de server. KPN zelf verwijderd ze n.l. niet.

 

Heeft KPN een Data -base ?!

Een database waarvoor ?


Mijn mail`s ,want ik ben via ; WizTree ,dat programma waar je diep in het geheugen kunt van de Pc , een aantal Back-ups in tegen gekomen..

Dus als het goed is ,heeft KPN ze ook.


Mijn mail`s ,want ik ben via ; WizTree ,dat programma waar je diep in het geheugen kunt van de Pc , een aantal Back-ups in tegen gekomen..

Dus als het goed is ,heeft KPN ze ook.

Dat Wiztree e.e.a. voor je kan herstellen is natuurlijk logisch op je eigen computer.

KPN kan heel veel maar gaat niet voor een individu iets herstellen of er nu e-mails bewust of onbewust door je verwijderd of verloren zijn gegaan, dat is ook geen doen want dan zouden ze dit voor alle klanten moeten doen. Je bent een consument, krijgt E-Mail op basis van best-effort waarmee je dus zelf aansprakelijk en verantwoordelijk bent voor het maken van back-ups.

Wat je eigenlijk vraagt is een vorm van SLA (Service Level Agreement) met de garantie dat je mails worden hersteld en daar hangt vaak een flink prijskaartje aan.

Als je dit soort problemen in de toekomst wilt voorkomen, zou je dus eigenlijk een externe maildienst moeten gebruiken (webhosting en domeinnaam) waarbij ze de garantie geven dat er back-ups worden gemaakt en deze gedurende een bepaalde periode worden bewaard.

Maar een database (of te wel, e-mails) herstellen doen ze gewoonweg niet.

Zie het eigenlijk zo. Alles wat je nu ziet qua e-mail (en inhoud), inclusief het aanmaken, verwijderen en veranderen van je e-mail accounts en aliassen is het geen wat KPN je aanbied. Eigenlijk is er niets meer of minder dan dat.

 

Overigens maak jij gebruik van Windows, KPN doet dit niet en maakt gebruik van Linux. Het herstellen van data onder Linux vergt heel veel tijd en de kans dat dit succesvol verloopt is nihil. De tijd die gemoeid is met het herstellen van data kan onder Linux  duurt vaak minimaal een aantal dagen. Zelf eens meegemaakt in 2011 om data te herstellen van een harde schijf met Linux (Ext3) indeling en dit leverde een factuurbedrag van rond de € 2500,- op bij Kroll Ontrack (gelukkig toen bedrijfsmatig en verzekeringswerk maar toch). Zou KPN dus zoiets voor jou doen zal je niet heel ver van een dergelijk bedrag afzitten.


E-mails worden toch bewaart ?! ,want dat lees ik zo nu en dan..

 

Mvg


E-mails worden toch bewaart ?! ,want dat lees ik zo nu en dan..

Ja e-mails worden door KPN bewaart maar als je ze zelf bewust of onbewust verwijderd of de verkeerde instellingen gebruikt (bijvoorbeeld POP3) dan heeft KPN ze niet verwijderd maar heb je dit zelf gedaan.

 

Eigenlijk is het dus gewoon kort samengevat;

Nee KPN heeft geen back-up of kopie van de e-mails die je niet meer ziet in je webmail of e-mail programma. Nee, uitzoeken waar ze gebleven zijn en hoe ze verwijderd zijn doen ze niet. Nee, KPN zet geen back-up terug als ze wel een back-up of kopie zouden hebben.

Ieder waar naar zo naar z'n geld.


Waarschijnlijk maakt KPN wel backups. Maar die gaat daaruit geem mail terug zetten voor een individuele klant. Zoiets kost veel te veel tijd. Als KPN daar aan gaat beginnen kunnen ze wel een zooitje extra personeel in dienst nemen. 


Jullie hebben het over verwijderen.of instellingen verandert.

Heb ik het daarover. Nee


Jullie hebben het over verwijderen.of instellingen verandert.

Heb ik het daarover. Nee

Oké laat ik het anders verwoorden:

 

E-mails worden toch bewaart ?! ,want dat lees ik zo nu en dan..

Ja, alle bij KPN bewaarde e-mails zie je in webmail of ieder willekeurig programma die je gebruikt om e-mails mee te ontvangen en verzenden. Ontbreken er e-mails? Dan is het gewoon pech.


Als ik een Back-up heb van de desbetreffende Pc waarvan het geheugen stuk is ,is het toch nutteloos om het terug te plaatsen.

Hoe kan ik de Back-up toch uitlezen om te kijken wat er op staat.

 

Mvg


Als ik een Back-up heb van de desbetreffende Pc waarvan het geheugen stuk is ,is het toch nutteloos om het terug te plaatsen.

Hoe kan ik de Back-up toch uitlezen om te kijken wat er op staat.

Met welk programma is de back-up destijds gemaakt, want vaak kan je een back-up alleen openen met het programma waarmee het destijds gemaakt is.


@GerritS76 

Outlook Express Classic (OEC) wordt nog steeds verder ontwikkeld en draait op de windows versies XP t/m/ 11 en kan - volgens mijn informatie - alle email van IncrediMail inlezen. Een nieuwe versie/update van OEC kwam begin deze maand beschikbaar.

@harry61 

Gebruik je POP of IMAP bij jouw “inkomende server” in jouw emailprogramma ?  Stond/staat daar bijv. “POP.kpnmail.nl” of “IMAP.kpnmail.nl” ? Als je daar IMAP hebt staan dan staan alle emails nog op de KPN emailserver totdat jij zelf die emails daar verwijdert. Bij POP worden de emails van de KPN emailserver naar jouw harde schijf verplaatst. Bij een POP account (in jouw emailprogramma) kun je ook een optie selecteren waardoor dat POP account een kopie van die emails op de (KPN) emailserver laat staan.

Ik persoonlijk gebruik in mijn emailprogramma zowel een IMAP en een POP account. Dat POP account laat dan ook een kopie van alle email op de KPN emailserver staan. Op die manier heb ik alle email zowel op de KPN emailserver en mijn laptop staan.


Outlook Express Classic (OEC) wordt nog steeds verder ontwikkeld en draait op de windows versies XP t/m/ 11 en kan - volgens mijn informatie - alle email van IncrediMail inlezen. Een nieuwe versie/update van OEC kwam begin deze maand beschikbaar.

Ik bedoelde de “echte” Outlook Express van Microsoft. OEC is een alternatief die nog wel wordt onderhouden inderdaad maar helemaal from scratch is opgebouwd - niet zo gek, Microsoft heeft die source code nooit openbaar gemaakt.

 


Als ik een Back-up heb van de desbetreffende Pc waarvan het geheugen stuk is ,is het toch nutteloos om het terug te plaatsen.

Hoe kan ik de Back-up toch uitlezen om te kijken wat er op staat.

Met welk programma is de back-up destijds gemaakt, want vaak kan je een back-up alleen openen met het programma waarmee het destijds gemaakt is.

Windows 7


@GerritS76

Outlook Express Classic (OEC) wordt nog steeds verder ontwikkeld en draait op de windows versies XP t/m/ 11 en kan - volgens mijn informatie - alle email van IncrediMail inlezen. Een nieuwe versie/update van OEC kwam begin deze maand beschikbaar.

@harry61

Gebruik je POP of IMAP bij jouw “inkomende server” in jouw emailprogramma ?  Stond/staat daar bijv. “POP.kpnmail.nl” of “IMAP.kpnmail.nl” ? Als je daar IMAP hebt staan dan staan alle emails nog op de KPN emailserver totdat jij zelf die emails daar verwijdert. Bij POP worden de emails van de KPN emailserver naar jouw harde schijf verplaatst. Bij een POP account (in jouw emailprogramma) kun je ook een optie selecteren waardoor dat POP account een kopie van die emails op de (KPN) emailserver laat staan.

Ik persoonlijk gebruik in mijn emailprogramma zowel een IMAP en een POP account. Dat POP account laat dan ook een kopie van alle email op de KPN emailserver staan. Op die manier heb ik alle email zowel op de KPN emailserver en mijn laptop staan.

Willy22 ,

welke jij mij toestuurde staat op IMAP.

wat er bij de windows live mail op de kapotte Pc stond weet ik dus niet ,maar neem aan IMAP


Windows 7

Als je de Back-up functionaliteit van Windows 7 zelf gebruikt hebt, dan kan je deze niet openen en bekijken. Hiervoor zal je een Windows herstel-CD moeten maken en de back-up echt terugzetten op de nieuwe harde schijf.

 

Of bedoel je dat je bestanden via Deze Computer of de Verkenner naar een externe opslag gekopieerd hebt?


Nee een back-up


Nee een back-up

Back-up terugzetten

  1. Klik op de Startknop en dan op Configuratiescherm. Klik op Systeem en beveiliging en dan op Back-up maken en terugzetten. 
  2. Klik op Mijn bestanden terugzetten. 
  3. Als je slechts een aantal specifieke bestanden wilt terugzetten, klik je op Bladeren naar bestanden of Bladeren naar mappen. Kies de bestanden of mappen die je wilt terugzetten.

 

Hou er alleen wel rekening mee dat dit alleen kan als je nu ook gebruik maakt van Windows 7. Het terugzetten van bestanden uit een back-up bestand die gemaakt is onder Windows 7 kan voor zover ik mij meen te herinneren, niet.


 

Als het lukt om de back-up te openen in Windows, dan zouden de oude e-mails moeten staan in:

\Users\{de gebruikersnaam die je toen had}\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail