Skip to main content

Waar vind ik de map met Mails ,want als ik dat opzoek op het Net ,via (AppData) vind ik ze niet.

En als ik ze nu wil opzoeken via de zoekfunctie (rechtsboven) ,wat moet ik dan invullen als letter-combinatie.

 

Mvg

dat laatste (Windows Live Mail) zie ik nergens achter staan ,en dat vind ik zo vreemd


@harry61 

Je moet zelf kiezen welk protocol je wilt gebruiken. POP of IMAP. Dit is onafhankelijk van het programma. Je hoeft niet de suggestie van het emailprogramma over te nemen.

Als je het Windows backup programma hebt gebruikt dan moet je datzelfde programma weer gebruiken om de gegevens weer uit te pakken. Maar dan moet je ook een FORSE hoeveelheid vrije ruimte over hebben op de harde schijf om die backup te kunnen uitpakken.


dat laatste (Windows Live Mail) zie ik nergens achter staan ,en dat vind ik zo vreemd

  • Is het 100% zeker dat het een back-up is van de harde schijf die gecrasht is?
  • Is het 100% zeker dat Windows Live Mail al gebruikt werd ten tijden dat de back-up gemaakt werd?

 

Zie je in die back-up wel iets staan zoals

Windows

Program Files

Program Files (x86)

Users

 

etc. etc. ?


@harry61

“Windows Live mail” stond wel op (backup) schijf E: Zie het plaatje dat je eerder postte. Of is dat een andere (harde) schijf ? Of was dat een kopie en geen backup ?


 

Kijk anders eens of je het volgende ziet;

\Gebruikers\{de gebruikersnaam die je toen had}\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail

 

 


IK ga er morgen mee verder,morgen vroeg op.


De reden waarom ik dit doe.

er zit een mail tussen die ik zoek.

zie het als ; een speld in een hooiberg.


...

Hou er alleen wel rekening mee dat dit alleen kan als je nu ook gebruik maakt van Windows 7. Het terugzetten van bestanden uit een back-up bestand die gemaakt is onder Windows 7 kan voor zover ik mij meen te herinneren, niet.

In Windows 10 kan dat prima (is echter niet nodig om dat op deze manier te doen als je alleen bepaalde bestanden wilt kopiëren):

 

@harry61

Een backup via de standaard backup van Windows 7 gemaakt heeft een .VHD extensie, die kan je eenvoudig openen door met de rechtermuisknop op zo'n .VHD bestand te klikken en dan voor koppelen te kiezen, dan krijg je er een schijfletter bij en heb je direct toegang tot dat backup bestand.
Om verborgen bestanden te kunnen zien zal je dat wel even in de verkenner moeten aanvinken (bij Beeld → Opties en dan tabblad weergave).

Als wat jij backup bestanden noemt .RAR bestanden zijn (waar je het eerder over had) dan zijn dat geen W7 backup bestanden en kan je ze niet op die manier openen.


Ik kan me nog herinneren dat ik ooit al is mail`s heb opgezocht en terug gevonden in de map ; Content Ies

kan dat kloppen.


Ik kan me nog herinneren dat ik ooit al is mail`s heb opgezocht en terug gevonden in de map ; Content Ies

kan dat kloppen.

Content les is niet iets van Windows of Windows Live Mail.

Vind je wel iets als je op die J schijf zoekt op .eml of .ebd?


Op of via eml wel ,maar niet zijn mail.

nu heb ik kunnen achterhalen via via bepaalde Site`s en forum`s wat zijn naam is.

Zou ik ,of is het mogelijk om via de zoekfunctie van mijn Pc ,dat zijn naam in beeld komt.


Geef het eens een gok.....