Skip to main content
Antwoord

Waar worden de gegevens van KPN Cloud opgeslagen?

• June 2, 2025
  • 3 reacties
  • 91 keer bekeken

Worden de gegevens die ik op KPN Cloud zet, op servers in Nederland (of Europa) opgeslagen?

En staan deze servers niet onder controle van Amerikaanse Big Tech bedrijven.

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Kees2809 

Deze vraag is recent eerder gesteld (en beantwoord):

Erik van KPN schreef:
De servers voor de Webmail en de KPN Cloud staan op Nederlandse bodem. De software die wij gebruiken voor Webmail, Cloud en de daarbij behorende diensten is van Open X-Change, en dit staat op onze servers geïnstalleerd. Open X-Change is verder een Duits bedrijf.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 2, 2025

Hallo ​@Kees2809 

Deze vraag is recent eerder gesteld (en beantwoord):

Erik van KPN schreef:
De servers voor de Webmail en de KPN Cloud staan op Nederlandse bodem. De software die wij gebruiken voor Webmail, Cloud en de daarbij behorende diensten is van Open X-Change, en dit staat op onze servers geïnstalleerd. Open X-Change is verder een Duits bedrijf.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 2, 2025

Dit is nu denk ik de 4e of 5e topic in korte tijd die ik langs zie komen ofdat cloud of email Europees is. Best bijzonder hoe sentiment zo verschuift van "zo lang het geen China of Rusland is, is het goed" naar "het moet op Nederlandse bodem anders is het onveilig" denk ook wel dat dat een goede zaak is.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 2, 2025

Dit is nu denk ik de 4e of 5e topic in korte tijd die ik langs zie komen ofdat cloud of email Europees is. Best bijzonder hoe sentiment zo verschuift van "zo lang het geen China of Rusland is, is het goed" naar "het moet op Nederlandse bodem anders is het onveilig" denk ook wel dat dat een goede zaak is.

Behalve als het geld moet gaan kosten, dan gaan al die zogenaamde principes net zo makkelijk weer overboord.Â