Skip to main content

in mijn mappen van kpnmail zie ik alleen de bewaarde emails van 2022. 

De oudere bewaarde emails van voor 2022 zijn er niet meer.

Hoe kan ik deze terughalen?

@Jackie.01 

Ben je recentelijk (bijv. begin 2022) overgestapt van het POP protocol naar het IMAP protocol ? Of ben je recentelijk overgezet van XS4All naar de KPN ? Of ben je vrijwillig overstapt van XS4all naar KPN ?


Geen van beide

 


Hallo @Jackie.01 over welk mail-programma hebben we het, een eigen mailprogramma op je pc of over de webmail?

 


  •  


maar ik zie het ook  niet

in de webmail


Hoi @Jackie.01 . Wat merkwaardig dat je mails zomaar weg zijn.

Op hoeveel apparaten bekijk jij je mail? 


2 laptops en 1 mobiel

 


Hallo @Jackie.01 en werken die apparaten allemaal volgens het IMAP-protocol? Of zit er ook 1 tussen die volgens het POP-protocol werkt?

 

 


Allemaal IMAP


Allemaal IMAP

Da kan het haast niet anders zijn, dat degene die met die apparaten werkt (per abuis) email heeft verwijderd, niet in de gaten hebbende dat het dan ook op de andere apparaten en in de webmail weg is.

Heb je via de webmail alle mappen nagelopen, inclusief de prullenbakmap en de archiefmappen?

Heb je bij de instellingen van de webmail aangevinkt dat mail die je weggooit de prullenbak niet eens haalt, maar dan ook echt meteen weg is, als je dat vinkje weghaalt en je gooit mail in de prullenbak, moet je de prullenbak altijd handmatig ledigen of de betreffende mail verplaatsen naar een andere map.

Zelf sla ik de mail altijd op op mijn pc, buiten welk mailprogramma dan ook om en print het eventueel uit.

Alleen in ‘the cloud’ bewaren vind ik nog te risicovol.

Succes.

 


Heb je ook in de archief folders gekeken.

 


Ten eerste is een verschil tussen de webmail en mail, bij de webmail staan niet alle submappen.

En er is allen bij de mail submappen oudere mails niet meer zichtbaar, alleen van 2022.

Erg vreemd, misschien bij de mail opnieuw installeren?

Wij hadden begin mei wel storing, maar dat was dat de opnames niet konden geladen worden bij TV

 


Dus je hebt in webmail naar het archief gekeken en daar staan de eerdere mails niet?


Ik heb gekeken maar helaas de mails staan er niet


Ik vrees dat ik hier ook weinig in kan betekenen. Als ze écht van de webmail zijn verdwenen is er geen manier om ze terug te halen :-(


@Jackie.01 

Hier een tip om dit probleem in de toekomst te voorkomen. Maak in jouw emailprogramma (op jouw laptop) een extra account aan dat met het POP protocol werkt. Zorg ervoor dat dit POP account een kopie van de opgehaalde emails op de (KPN) server laat staan. Op die manier heb je altijd een kopie van alle emails op jouw (bijv.) laptop staan.