Skip to main content

Waardoor komt het dat de emails die ik verstuur sinds vandaag bouncen op kpn/planet/xs4all/hetnet adressen?

• July 14, 2024
  • 55 reacties
  • 778 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

55 reacties

wjb
Wijsgeer
  • February 17, 2025

Van onze zijde begrijpen we dit gedrag niet, waarom markeert men het als spam… Doet men dit liever dan gewoon netjes afmelden?

Het is zo makkelijk om een mailtje als spam te markeren, vaak is het makkelijker dan het afmelden van de nieuwsbrief. Daarnaast is het ook zo dat mensen huiverig zijn om zich af te melden want stel je voor dat het echt phishing is, dan komt men misschien wel op een niet te vertrouwen site.

Zelf ben ik ook zeer terughoudend met het afmelden van nieuwsbrieven en al helemaal als ik me de aanmelding niet voor de geest kan halen.

• Deelnemer
  • February 17, 2025

Is ook wel een beetje zo. Maar ik denk dat men zich deze nieuwsbrieven wel zou herinneren (de webversie):

https://www.puurgezond.nl/mailings/prei-prachtgroente-vol-smaak-en-puurgezond

En dat dan in kennelijk groten getale mensen - met KPN mailaccounts - op de spamknop drukken… apart toch? Of misschien zijn het er maar een paar en dat elke week doen levert ook al triggers op. Ook apart. Eigenlijk is de spampreventie van KPN niet genuanceerd genoeg.

Maar goed, reden dus om het bestand op KPN gebruikers na te lopen, en te checken welke abonnees de mails al langere tijd niet openen. En nog wat aanvullende handelingen wellicht.

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Abuse
  • February 17, 2025

Het hoeven gen KPN klanten te zijn die de mails als spam markeren. Het zijn abonnees bij partijen waarbij onze leverancier actief is, dat is zoals gezegd in ieder geval ook Ziggo.

Het belangrijkste verschil tussen KPN en de andere partijen, is dat wij de mail weigeren bij een spam verdict en een hoop andere partijen de mail in een spam folder plaatsen.

Wij zullen aan onze kant wat extra stappen nemen om een spam verdict van uw mailing te voorkomen. Dringend advies is dus wel om ook naar engagements te gaan kijken. Dit kan simpelweg door een klant die de mail al een half jaar niet geopend heeft een mail te sturen in de trant van “Wij zien dat u onze mail al langere tijd niet gelezen heeft. Indien u deze wel nog wil ontvangen, klik hier”. Een soort extra opt-in, als het ware.

• Deelnemer
  • February 17, 2025

Weer veel geleerd vandaag :-) Heel erg bedankt. En inderdaad, ik heb met mijn klant al opgenomen om actie te ondernemen, sowieso de lijst te schonen op grond van engagement, en die extra opt-in is een goede suggestie.

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Abuse
  • February 17, 2025

Wij hebben inmiddels, samen met de mail beheerders, ook wat extra stappen genomen. Mocht het terugkomen, wat ik niet verwacht, laat het dan even weten middels een reactie op het ticket. Deze staat inmiddels op mijn naam, ik handel deze dan ook persoonlijk af.