Skip to main content

Waarom kan ik op mijn iphone 6 een binnengekomen email niet doorsturen, ik gebruik hetnet.nl van KPN. De foutmelding die ik krijg is: Het adres van de afzender is ongeldig.

Hi @BertR , welkom op het forum. Je kan dus wel gewoon e-mail ontvangen, toch? Ervaar je dit met alle e-mails, of met één specifieke? En gebruik je de standaard mailapp van de iPhone? Ik heb het net ook ook getest en bij mij werkt doorsturen wel gewoon namelijk.


Dag Paul ik gebruik mail optie iPhone en het probleem doet zich voor bij elke e-mail die ik doorstuur. Ik heb in het verleden deze vraag al eerder voorgelegd aan kpn toen werd er gezegd  dat het doorsturen met hermetisch niet kon op de mobiel. Ik dacht dat dit opgelost zou zijn met de mail update van kpn jongstleden maar dat is niet het geval gebleken. Ik gebruik imap instellingen voor hetnet kan het daaraan liggen?


Hallo  @BertR , gaat het alleen fout bij het doorsturen van berichten? Als je zelf een e-mail aanmaakt, kan je die dan wel versturen?


Zelf gemaakte e-mails zijn goed. te versturen, het doorsturen gaat niet en dat is soms wel lastig.


Dan weet ik het ook even niet. Versturen en doorsturen gaat via dezelfde weg door de uitgaande server.

Kijk anders toch nog even op de  Toestelhulp Apple op de KPN website naar de email-instellingen. Voor hetnet mail en alle andere KPN mail kan je tegenwoordig dezelfde “kpnmail” servers gebruiken.


Beste Rxx

ben er uit het bleek te liggen aan de account instelling uitgaande server. Daarbij waren gebruikersnaam en wachtwoord niet ingevuld(volgens de instructies was dit ook niet nodig).

in ieder geval dank voor het meedenken

vriendelijke groet

bertr


Hi Bert, dan blijft het vreemd, dat zelf versturen wel goed ging. Maar ja… het werkt weer en daar gaat het om.