Skip to main content

Webmail maakt van mail van een bepaalde afzender automatisch [spam] zodat die mail in de spamfolder terechtkomt en niet meer automatisch naar mijn huisadres wordt gestuurd. Ik zie geen mogelijkheid om de afzender van die mails te bewerken zodat die niet als spam wordt beoordeeld en die mail gewoon in de inbox terechtkomt en dus naar mijn huisadres wordt doorgestuurd.

wie weet hierop een antwoord?


Ik vermoed dat die verzender niet de juiste techniek gebruikt om betrouwbaar over te komen.
Of diegene staat op een blocklijst. Ik weet niet wat de redenen zijn, maar vraag diegene eens om op https://www.mail-tester.com/ een test te doen.

Aan de hand daarvan kan hij/zij of een IT-beheerder een oplossing zoeken.

Maar volgens mij kan je wel een berichtregel aanmaken. Maar laat diegene de boel op zijn minst onderzoeken waarom het als spam wordt gemarkeerd.


Als de afzender die in de spammap staat voor jou vertrouwd is @Mochiel  kun je op een duimpje up klikken en komt de mail alsnog in de IN-map.

 


Dat duimpje (geen spam) heb ik reeds gedaan maar dat betreft dan zeker niet alle toekomstige mails van die website. Het gaat erom dat ik de afzender van de spamlijst wil krijgen.


(aan AriënC) Ik heb die website al eens benaderd hierover: zeggen dat het een probleem van mijn provider is


Waarschijnlijk hebben heel veel gebruikers het via de mail als spam aangemerkt. Dan komt de afzender in spam terecht.

Het spam filter is platform breed. En niet individueel.

Het kan ook zijn dat de mail veel sleutel woorden bevat die vaak in spam of phishing voor komt. 


(aan AriënC) Ik heb die website al eens benaderd hierover: zeggen dat het een probleem van mijn provider is

Dus het is een website?

Dan is de kans groot dat die hun mailing bestand niet goed beheren en regelmatig mails sturen naar niet bestaande emailadressen binnen één van de KPN domeinen. De spamfilter zal dit constateren en als dit te vaak voorkomt dan zal de afzender als spammer betiteld worden.

Welke website (domein) betreft het?


Ik heb hetzelfde probleem. Mail van afzenders die in mijn lijst “betrouwbaar” staat verdwijnt toch naar de Spambox. Omdat ik mijn mail met Gmail ophaal krijg ik deze dus niet te zien. Moet dan inloggen bij KPM-mail om telkens te checken. Dat moet beter kunnen.


Als je de instelling POP gebruikt voor het ophalen van de mail zie je dat inderdaad niet @FreddieB 

 Dat moet beter kunnen.

Het kan inderdaad beter door IMAP te gebruiken i.p.v. POP, dan zie je alle postvakken, inclusief het spammail postvak.