Skip to main content

Ik heb een Modem v10a, bij de oude V10 had ik zonder problemen op de begane grond wifi op mijn tablet 86.6 signaal op mijn samsung Galaxy A5 (2017) goed strak signaal zonder uitval 72 signaal.

Nu heb ik laatst  3 dagen geleden mijn 2 gratis Experia wifi zwart retour gestuurd wan dit werkte totaal niet.

Nu komt KPN om die dit allemaal veroorzaakt heeft met een oplossing die de klant mag betalen nl met 2 wifi versterkers (mesh) van +/- 144 euro voor wie gaat dit probleem opgelost worden? geld problemen van de KPN of mij van mijn geld af helpen. 

 

Ik vraag me serieus af waarom de v10 omgeruild is voor een v10a. En hoe kan het dat de zwarte experia wifi's niet werkte???


Omruilen is heel eenvoudig. 

Omdat KPN niet wilde toegeven dat in de buurt van Dordrecht een grote blunder was begaan met een verkeerde update dar in mijn omgeving (Zwijndrecht) e.o. de internet snelheid BEKABELD van download 100/ upload 22. daalde naar 60 down/ 12 up.

Mijn wifi in huis was normaal op tablet 86.6 telefoon 72. 

Na vele monteurs  en 1 maand verder adviseerde telefonisch een andere Experia modem geen Chinese maar een Koreaanse i.v.m handels verbod met China dus V10a. Hielp geen moer en na 3 maanden getobd te hebben kwam het verlossende woord van een monteur dar het allemaal om die update blunder in Dordrecht ging.

 Dus kom mij na zoveel ellende niet vertellen dat je het beste bekabeld kan internetten.

Ik doe niet anders.

 

 


Veel problemen gehad dus. Die verkeerde upgrade is hier op forum in diverse topics ook voorbijgekomen geloof ik. De snelheid bekabeld, is die nu wel weer goed?


Mijn snelheid begint sinds half december 2019 weer op gang te komen is re meten met speed test van XS4ALL  88.4 download en 22.4 upload dus hij komt weer een beetje in de buurt maar wifi is nog steeds een treurige snelheid

VANDAAR mijn verontwaardiging als je ineens van de KPN zó een betaalde oplossing wordt aangedragen, terwijl die zwarte Expedia wifi gratis is. Wel fijn gratis maar die werken van geen kant. We gaan het allemaal zien.


@EliTonDat gebeurd wel vaker, als er problemen of je wilt wat anders, dan komt KPN met een V10a op de proppen. KPN zal best fouten maken, maar toen ik de titel las, was toch mijn eerste indruk: Je moet niks, maar als je in JOUW huis wat wilt (niet het huis van KPN), zul je primair zelf zaken moeten regelen.


KPN moet niks maar je hebt recht via je contract wat bij mij alles omvat met alles in een pakket dus ook een goed werkende internet en dus ook een werkende wifi. En ik ben niet van plan alles waar ik voor betaal zomaar te accepteren dat men nietaan zijn verplichtingen kan voldoen. Betalen betekend voor mij ook leveren, en dus niet je door KPN (helpdesk) je met een kluitje in het riet te sturen.

 


Een provider is nimmer verantwoordelijk voor goed werkend Wi-Fi. Gewoon omdat omgevingsfactoren een belangrijke rol spelen bij goed of slecht Wi-Fi. Ze zijn wel verantwoordelijk voor een goede verbinding.  Net zoals bij stroom en water. De garantie is tot en met de electriciteitsmeter en de watermeter. Daarna is het voor jezelf. Zo ook met internet. De garantie is tot en met het modem. Daarna mag je doen wat je wil. 


Omdat men iets na blijft zeggen wil het niet zeggen dat het ook zo is. Consumenten bond geloof ik eerder dan KPN of iemand die niet verder onderzoek pleeg.

Het is inderdaad niet altijd de schuld van KPN, maar er blijft naruurlijk rond wazig de KPN omdat ik weet dat er veel niet bekend wordt gemaakt of als het probleem is opgelost dat dit soms na maanden naar buiten wordt gebracht. 

Ik verwacht dat een provider open met problemen naar buiten treed zoals storingen wat ook niet gebeurt.


Hallo Ton, welkom terug. Jammer te horen dat de Experia Wifi niet goed werkten. Kun je wat meer toelichten wat daar mee aan de hand was? Experia Wifi werken over het algemeen prima, mits ze ook optimaal geplaatst zijn. Hoe en waar dit is, hangt af van je huis en kan betekenen dat je ze op een andere plek moet plaatsen of aan twee niet genoeg hebt. Ik vind het dan ook jammer dat je deze hebt teruggestuurd. Nu kunnen we dit niet meer met je bij langs lopen om te zien wat er aan gedaan kan worden.

 

Via de Wifi Manager kun je een wificheck van je huis doen. Daar kan uitkomen dat we je voorzien van gratis Experia Wifi (wat, naar ik begrijp uit je bericht, ook gebeurd is), of een wifimonteur. De witte ronde wifi versterkers zijn hier echter geen onderdeel van. Als je die zou willen in plaats van de Experia Wifi, dan kun je deze zelf aanschaffen.