Er wordt een mailtje verstuurd. Kijk ik op mijn Android telefoon zie ik dat het mailtje een .dat bijlage heeft, die door Android niet te openen is.
Ga ik naar webmail zie ik de zelfde bijlage: een .dat, ook daar niet te openen. Windows10 vraagt wat ik wil (downloaden of openen,) ik kies dus voor dowwloaden.
Maar ook dan kan de daarvoor geinstalleerde WindowsApp (Adobe professional) de bijlage niet openen.
Ga ik daarna naar Outlook van Office zie ik niet één maar twee bijlagen, en ja hoor: een .pdf die gewoon te openen is.
Wat is hier aan de hand? vind het op zijn minst vreemd (en het gebeurt vaker dan een keer!
Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
Beantwoord
Waarom past de mailverwerking bij KPN het mailtje aan? - winmail.dat bijlagen
Beste antwoord door wjb
RBxx schreef:
Voor meer informatie zie Microsoft Support: Email met bijlage winmail.dat
Ik zou zeggen lees die door
KPN past dus helemaal geen mailtjes aan, dat is al gedaan door de Microsoft Outlook mailcliënt bij het verzenden. Als jouw mailcliënt netjes met de winmail.dat bestanden overweg kan, dan staat daar gewoon weer het oorspronkelijke bericht. Ondersteunt jouw mailcliënt die winmail.dat bestanden net, dan zie je die dus "gewoon" als bijlage staan.
Nogmaals: Stuur een mailtje naar de verzender met het verzoek om in het vervolg html of plain-text te gebruiken. RTF is zo enorm verouderd, dat zou je eigenlijk helemaal niet meer tegen moeten komen.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.