Skip to main content

Vanmiddag begon het: iedere keer als Outlook (Office 2019) mail ophaalt van een van de email adressen wordt gevraagd naar het wachtwoord. De geschiedenis herhaalt zich (zelfde “geintje” gebeurde een paar weken geleden ook!). Daarnet werd weer gevraagd om het wachtwoord.

KPN wat is er aan de hand? 

Ligt de oorzaak niet bij Outlook ? Bijv. de optie “Wachtwoord onthouden” (o.i.d.) aanvinken ?


Nee de oorzaak ligt 10000% zeker niet bij Outlook. Het verschijnsel verschijnt ineens bij het ophalen van de mailgegevens wordt ineens om een wachtwoord gevraagd (eentje van de drie accounts die met Outlook worden opgehaald) ik geef geen andere data in voor het wachtwoord. Klik ik daarna gaat het ophalen weer gewoon door. Een keer moest ik twee maal bevestigen!

En nu (zonder ook maar enige Outlook instelling aan te passen) wordt de mail weer gewoon opgehaald.

En daaruit concludeer  ik dat het toch aan de email host zou moeten liggen! Een dag van slag?


Dit is een algemeen verschijnsel bij Outlook. Oplossing is het account verwijderen en opnieuw toevoegen. In geval van een pop3 account wel eerst de mail backuppen.


Andre,

Goed dat je het hier vraagt. Ik dacht dat KPN Exchange server gebruikte als mailserver, maar het kan ook een andere zijn. Hierin kan worden gezet dat jouw wachtwoord telkens ingevuld moet worden.

Maar een vergissing door een systeembeheerder is snel gemaakt. Heb je jouw profiel al ingevuld (als je op je naam klikt, komt dat in beeld). 

Dan kan een webcare medewerker contact opnemen met de mailserver beheerders en vragen of jouw settings nog goed staan.  


Dit is een algemeen verschijnsel bij Outlook. Oplossing is het account verwijderen en opnieuw toevoegen. In geval van een pop3 account wel eerst de mail backuppen.

Bij POP moet je dan eerst in je emailprogramma 2 dingen doen: 1)) de optie “Bewaar kopie van emailberichten op server” aanvinken en 2)) de optie “Van server verwijderen na XXX dagen” niet aanvinken.


Dit is een algemeen verschijnsel bij Outlook. Oplossing is het account verwijderen en opnieuw toevoegen. In geval van een pop3 account wel eerst de mail backuppen.

Bij POP moet je dan eerst in je emailprogramma 2 dingen doen: 1)) de optie “Bewaar kopie van emailberichten op server” aanvinken en 2)) de optie “Van server verwijderen na XXX dagen” niet aanvinken.

Alle mail die in het verleden opgehaald is en wellicht van de server verwijderd is word daarmee niet terug op de server geplaatst.


Andre,

Goed dat je het hier vraagt. Ik dacht dat KPN Exchange server gebruikte als mailserver, maar het kan ook een andere zijn. Hierin kan worden gezet dat jouw wachtwoord telkens ingevuld moet worden.

Maar een vergissing door een systeembeheerder is snel gemaakt. Heb je jouw profiel al ingevuld (als je op je naam klikt, komt dat in beeld). 

Dan kan een webcare medewerker contact opnemen met de mailserver beheerders en vragen of jouw settings nog goed staan.  

Lijkt me dat KPN wel iets gebruikt op basis van linux. En ik kan me al helemaal niet voorstellen dat er per user bepaalde specifieke settings mogenlijk zijn.


Andre,

Goed dat je het hier vraagt. Ik dacht dat KPN Exchange server gebruikte als mailserver,

Lijkt me dat KPN wel iets gebruikt op basis van linux. En ik kan me al helemaal niet voorstellen dat er per user bepaalde specifieke settings mogenlijk zijn.

Zouden ze het daarom Exchange online noemen?

https://zakelijkforum.kpn.com/exchange-online-microsoft-office-365-onedrive-voor-bedrijven-28

 


Dat is voor zakelijke klanten @CorL.


Dit is een algemeen verschijnsel bij Outlook. Oplossing is het account verwijderen en opnieuw toevoegen. In geval van een pop3 account wel eerst de mail backuppen.

Bij POP moet je dan eerst in je emailprogramma 2 dingen doen: 1)) de optie “Bewaar kopie van emailberichten op server” aanvinken en 2)) de optie “Van server verwijderen na XXX dagen” niet aanvinken.

Alle mail die in het verleden opgehaald is en wellicht van de server verwijderd is word daarmee niet terug op de server geplaatst.

Misschien verstandiger om binnen Outlook een nieuwe map aan te maken via de optie Accountinstellingen en dan gegevensbestanden

Gooi de verbinding met het Internet dicht (zodat Outlook niet na je actie nog eventjes mail ophaalt), ga terug naar Outlook en copieer alle mail naar de nieuw aangemaakte map. Sluit daarna het account, en zet het opnieuw op, nu met IMAP.

Op die manier hou je alle mail beschikbaar, de methode hier boven van Nick83 zorgt er voor dat je gegarandeerd een deel van je oude mail kwijt bent

 


Ik beschrijf geen methode. Ik heb het alleen over backuppen. De mail kopiëren naar een andere map binnen outlook zou daar een vorm van kunnen zijn.

Ik vind het wel eens jammer dat mailprogramma's geen universele backup en restore functie hebben.


Misschien toch eens binnen Outlook naar de help pagina, en type dan in backup

Toch wel uitgebreide beschrijvingen van standaardfuncties komen boven drijven:

 


Om een backup te maken zou je geen help pagina nodig moeten hebben. Dat moet gewoon met een paar muisklikken via het menu kunnen.


Reageer