Skip to main content

Misschien een beetje off-topic, waarom werkt de leesbevestiging niet via de webmail? @Alex van KPN 

Als ik als test een mail naar mezelf stuur met leesbevestiging aan, komt de mail wel binnen maar geen verzoek om de ontvangen mail te bevestigen.

Als ik het via een commercieel mail-programma doe werkt het wel in dat programma.

Je mag deze vraag ook in een geschikter topic plaatsen, die ik zo snel niet kon vinden.



Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

Je mag deze vraag ook in een geschikter topic plaatsen, die ik zo snel niet kon vinden.


Ik heb er een nieuw topic van gemaakt, @N.N. 😊. Ik heb dit nagevraagd en heb de volgende terugkoppeling gekregen:

De leesbevestigingsmeldingen die je ontvangt laten tonen kan via deze instellingen in Webmail:


Als je dan een verzoek om leesbevestiging binnen krijgt, dan ziet dat er zo uit:

 


Kan het zijn dat deze instelling nog niet aangevinkt staat? Wil je dit eens controleren en je bevindingen laten weten?


Ik ga het testen als ik weer thuis ben @Shyrin van KPN , bedankt zover.

 


Ik heb het standaard aan staan zie ik @Shyrin van KPN 

Zo juist even getest door een mail aan mezelf te sturen en weer te reageren, beide met leesbevestiging, er gebeurt echt niets.

 


Ik geloof jou!

We hebben het zelf ook getest en er komt inderdaad geen leesbevestiging binnen. Ik koppel onze intern bevindingen terug en hoop op een snelle reactie.


Bedankt @Shyrin van KPN ik zie de oplossing met belangstelling tegemoet..

 


Als ik het via een commercieel mail-programma doe werkt het wel in dat programma.

In Thunderbird zie ik ook nooit een leesbevestiging. Volgens mij is dat een optie die handmatig aangezet moet worden.


Als ik het via een commercieel mail-programma doe werkt het wel in dat programma.

In Thunderbird zie ik ook nooit een leesbevestiging. Volgens mij is dat een optie die handmatig aangezet moet worden.

Dat klopt @Nick83 als ik jou een mail stuur,  waarvan ik een leesbevestiging wil hebben, krijg jij bij ontvangst van die mail het verzoek om de ontvangst van die mail te bevestigen, dan krijg ik weer een  bericht dat jij de mail gelezen hebt. Het verzoek om een leesbevestiging is geen garantie, want de geadresseerde kan het verzoek ook negeren.

Vergelijk het met de blauwe vinkjes in WhatsApp, dat weet je ook dat de ander het bericht gelezen heeft, maar ook dat kun je negeren en uitschakelen.


Daar ben ik weer 😊
 

Dat klopt @Nick83 als ik jou een mail stuur,  waarvan ik een leesbevestiging wil hebben, krijg jij bij ontvangst van die mail het verzoek om de ontvangst van die mail te bevestigen, dan krijg ik weer een  bericht dat jij de mail gelezen hebt. Het verzoek om een leesbevestiging is geen garantie, want de geadresseerde kan het verzoek ook negeren.

Vergelijk het met de blauwe vinkjes in WhatsApp, dat weet je ook dat de ander het bericht gelezen heeft, maar ook dat kun je negeren en uitschakelen.


Precies, het is ook goed om dit goed te onthouden: een verzoek om een leesbevestiging kan ook genegeerd worden. Wat @Nick83 aangeeft is ook een goede: check hoe het één en ander ingesteld staat in het e-mailprogramma / systeem / toepassing wat je gebruikt.

Dat gezegd hebbende:
Voor het versturen van een leesbevestiging naar jezelf is een beveiliging ingebouwd, @N.N.. Een leesbevestiging naar jezelf zou een oneindige loop van bevestiging op bevestiging kunnen veroorzaken. Dat verklaard waarom jij (en wij) bij het testen geen leesbevestiging kreeg.

We hebben het nu ook getest met een ander e-mailadres en toen kregen wij wel keurig een verzoek om een leesbevestiging. Heb je dat zelf ook nog getest: een leesbevestiging naar een ander e-mailadres?


Beste @Shyrin van KPN ik heb een mail met leesbevestiging naar een familielid gestuurd met de vraag de leesbevestiging niet te negeren en ik kreeg keurig een leesbevestiging terug.

Weer wat geleerd. Bedankt voor het uitzoeken.

Ik werk trouwens uitsluitend via de officiële webmail van KPN en bevalt verder goed.

 


Dat is goed om te horen: lezen we graag! 
 

Weer wat geleerd. Bedankt voor het uitzoeken.


Geen dank, hoor! Leuk om uit te zoeken en we hebben allebei wat geleerd (want ik wist dit dus ook niet)!


Reageer