Skip to main content

Waarom zie ik op mijn kpn webmail maar mailtjes van 2 weken terug. Waar kan ik de rest vinden?

Waarschijnlijk heb je die al gedownload met een ander mailprogramma? Maar misschien staat je sortering wel verkeerd.


Oh echt werkt dit zo. Klopt ik open het altijd op mijn telwfoom via een mailprogramma. Ik dacht dat het dan ook nog gewoon in de webmail bleef staan. Wel gek want die 14 dagen staan er wel die heb ik ook niet via webmail geopend.


Als je dit via het POP-protocol ophaalt, dan download je alles van de server, en vaak wordt het dan (met vertraging) verwijderd.

Als je alles synchroon wilt houden, dan kan je op je telefoon beter IMAP configureren. Als je dan iets in de webmail verwijdert, gebeurt dit ook op je telefoon en omgekeerd.


@LiesjeH 

Dan gebruik je waarschijnlijk op jouw telefoon het POP protocol en heb je waarschijnlijk ingesteld dat dat POP protocol de emails ouder dan 2 weken van de KPN emailserver verwijdert. Dit is waarschijnlijk de standaardwaarde (14 dagen) voor deze optie. Je kunt die optie uitzetten of het aantal dagen dat de email bewaard wordt groter maken.

Of zoals @AriënC suggereert op jouw telefoon alleen nog maar het IMAP protocol gebruiken. Dan blijven de emails op de  KPN emailserver staan totdat jij zelf van de emailserver verwijdert.