Skip to main content

Als ik naar “Mijn KPN” gaat producten thuis instellingen dan nieuw email account aanmaken moet ik opnieuw inloggen met mijn KPN ID alleen herkend het systeem niet mijn gegevens en kom dan niet verder in het menu.

 

 

Hallo @Meerwillenweten2017 , krijg je een foutmelding? Zo ja, welke?


Het bovenstaande plaatje geeft elke keer dat mijn wachtwoord niet juist is, terwijl ik hetzelfde gebruikt als "Mijn KPN” dus dit zijn dezelfde inloggegevens

 


Dat is vreemd. Op beide plaatsen (MijnKPN én KPN e-mail Instellingen) geldt dezelfde KPN ID / ww.


Ja inderdaad vreemd maar het lukt e het niet


Goedemorgen @Meerwillenweten2017, ik begrijp heel goed dat je verwacht dat je wachtwoord van jouw e-mailadres hetzelfde is als dat van je KPN ID. Het e-mailadres waarmee je inlogt is ten slotte hetzelfde 🙂 Tóch is dat niet per definitie waar. Dat komt doordat je e-mailadres en KPN ID verschillende accounts zijn. 

Toen je je KPN ID hebt aangemaakt, bestond je e-mailadres (met bestaand wachtwoord) al. Je hebt toen het KPN ID aangemaakt met een bepaald wachtwoord. Als je destijds, misschien onbewust, daar een ander wachtwoord ingevuld hebt, werkt dus niet hetzelfde wachtwoord dat je voor je e-mailadres gebruikt. Dit kan je natuurlijk wel recht trekken door het wachtwoord van je KPN ID (of het wachtwoord van je e-mailadres) opnieuw in te stellen. De wachtwoorden kunnen en mogen hetzelfde zijn, maar het hoeft dus niet.