Skip to main content

Claire M

ik zit met een misschien domme vraag: is mijn KPN-mail “beschermd” door het wachtwoord van mijn KPN ID? Ik heb namelijk nooit een apart wachtwoord voor m’n mail aangemaakt. Graag een vriendelijke reactie, ik was tot voor kort digibeet. Bedankt alvast. 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

 

@Claire M 

Ja, dat wordt dan ook wel beschermd. Maar dan heb je waarschijnlijk hetzelfde wachtwoord gekozen om email op te halen/te lezen als voor jouw KPN ID. Het wachtwoord voor jouw KPN ID en het wachtwoord voor jouw email zijn 2 verschillende wachtwoorden.

Het wordt sterk aangeraden om voor jouw KPN ID NIET hetzelfde wachtwoord te kiezen waarmee je ook jouw email ophaalt/leest. Dit is namelijk veiliger. Dan moet een eventuele hacker meer moeite doen om bij jouw email en/of gegevens te komen.


 

@Claire M

Ja, dat wordt dan ook wel beschermd. Maar dan heb je waarschijnlijk hetzelfde wachtwoord gekozen om email op te halen/te lezen als voor jouw KPN ID. Het wachtwoord voor jouw KPN ID en het wachtwoord voor jouw email zijn 2 verschillende wachtwoorden.

Het wordt sterk aangeraden om voor jouw KPN ID NIET hetzelfde wachtwoord te kiezen waarmee je ook jouw email ophaalt/leest. Dit is namelijk veiliger. Dan moet een eventuele hacker meer moeite doen om bij jouw email en/of gegevens te komen.

:point_up_2: Klopt wat Willy22 zegt! 

 

Wil je weten hoe je je wachtwoord kunt wijzigen? Klik hier >E-mail wachtwoord vergeten of wijzigen


En zet in mijnKPN de tweestapsverificatie AAN.